بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
اخیرا خبری مبنی بر در اختیار قرار گرفتن یک میلیون هکتار از زمین های کشاورزی ونزوئلا به  ایران مخابره شده است.
کد خبر : ۲۶۱۲۶۵

بورس نیوز:

اخیرا خبری مبنی بر در اختیار قرار گرفتن یک میلیون هکتار از زمین های کشاورزی ونزوئلا به  ایران مخابره شده است. آنطور که در خبرها آمده است ، ظاهرا این زمین ها برای کشت ذرت و سویا با هدف کشت فراسرزمینی در اختیار ایران قرار داده شده اند. در این شرایط برخی خبرهای دیگر حاکی از آن است که ، انجمن مدنی مدافعان مردمی جمهوری جدید ونزوئلا (DPR) به همراه برخی از نمایندگان بازنشستگان نیروهای مسلح  ونزوئلا  با ارسال یادداشتی به ویلیام ساآب، دادستان کل این کشور خواستار محاکمه قضایی نیکلاس مادورو رئیس جمهور به خاطر امضای سندی بیست ساله برای اعطای یک میلیون هکتار از زمین های زراعی ونزوئلا به ایران شد.

واقعیت واگذاری زمین های کشاورزی ونزوئلا به ایران چیست؟

در یادداشت ارسالی امضا شده از سوی چند تن از وکلای انجمن مذبور و تعدادی از نظامیان سابق چنین آمده است که نیکلاس مادورو بدون هیچگونه مشورتی سند همکاری ۲۰ ساله را با ایران برای اعطای یک میلیون هکتار زمین تحت اجاره را امضا نموده است و بر پایه مواد ۲۶، ۲۶۷ و ۲۶۸ قانون آئین دادرسی عمومی کیفری و همچنین مواد ۵۹ و ۶۴ قانون مبارزه با فساد اداری، اقدام رئیس جمهور ونزوئلا اقدامی مجرمانه علیه تمامیت سرزمینی ونزوئلا و ناقض حاکمیت ملی آن و  اصل ۱۳ قانون اساسی مصوب سال ۱۹۹۹ و همچنین جدی ترین نمونه خیانت به وطن می باشد.

کاسترو سوتلدو،  وزیر کشاورزی ونزوئلا موضوع مطرح شده در رسانه ها مبنی بر واگذاری یک میلیون زمین زراعی از سوی ونزوئلا به ایران را تکذیب نمود.

وی با اعلام موضع رسمی دولت ونزوئلا در این خصوص، تصریح ساخت که در روند بین المللی سازی کشاورزی، پیگیری و تلاش در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی و نیل به صادرات صورت می پذیرد و باور مردم مبنی بر اهدای زمین از سوی دولت ونزوئلا به سایر کشورها درست نیست.

وی با اعلام بازید از کشورهای دوست در راستای تحقق تولید با بهره گیری از نیروی کار داخلی، خاطر نشان ساخت که ونزوئلا به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی  برای تولید در راستای افزایش توان تولیدی و اختصاص بخشی از تولیدات به بازار داخلی و بخشی دیگر به صادرات است.

به نظر می رسد، واگذاری زمین ها به ایران در دستور کار سران ونزوئلا قرار دارد و این موضوع انجام شده است ؛ اما گروه غربگرای ونزوئلا سعی در مقابله با این موضوع دارد. باید توجه کرد در شرایط تحریمی ، که فضای صادرات نفت ایران بیش از پیش دشوار شده است ، سیاست تهاتر محصولات کشاورزی مهمی همچون سویا و ذرت و معاوضه آنها با نفت می تواند راهگشای خوبی برای هر دو کشور باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
جریان غربگرا!!!!!!!! می گن بدون توجه به قانون این کار رو کرده . به جریان غربگرا و شرقگرا چه ربطی داره . کار غیر قانونی بوده
علی
جمعه ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
سلام برادر. چرا تو سوختی. جناحی هست توی ونزوئلا مثل اصلاحات معمولا با طرح های عمرانی و اقتصاوی که چین یا ایران میخوان‌انجام‌بدن مخالفن چون میگن امریکا انجام‌نمیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
به نظر بنده فکر خوبی است ولی بهترین راه اینه زمین کشاورزی رو نمی‌تونیم بیشتر کنیم ولی ایران میتواند اندازه کل کشورهای غربی گوشت تولید کند که کل دنیا نیاز دارد من دامدار بیکاری هستم دولت اگر میتونن بیاد به من تنها اختیارات بده توی استان خودم اگر سود من یک نفر از کل وزارت جهاد وخدماتش بهتر نبود سر جونم شرط بندی میکنم برسونید به گوش مسولیت زیرربط کار انجام دادن نیازی به سواد زیاد نداره نیاز به کارفرمای خوب است
داود خضرائی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
باسلام برای گرفتن پروژه کشاورزی در ونزوئلا چه مراحلی را باید طی کرد
ناشناس
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
کپی کارت ملی کپی شناسنامه
عمارت
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
بنده بازنشسته و تخصص در پرورش طیور و همچنین کشاورزم بسیار دوست دارم کشاورزی مدرن و به روز داشته باشم اما در منطقه ما به دلیل مشکل آب چنین توانایی ندارم ظاهرا تو ونزویلا مشکل آب نیست پس با تخصص و تلاش می توان تولید بسیار خوبی داشت بخصوص اینکه محصولات را به کشور مان صادر کنیم