بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
وزیر آموزش و پرورش گفت:سامانه رتبه‌بندی معلمان هم‌اکنون برای تعدادی از معلمان به‌صورت آزمایشی بازشده است تا مدارک خود را در آن بارگذاری کنند و فرایند‌های آن انجام گیرد و پس از بررسی و رفع مشکلات، از بیست و ششم مردادماه، سامانه رتبه‌بندی فرهنگیان برای تمامی معلمان بازخواهد شد تا مدارک خود را در آن بارگذاری کنند.
کد خبر : ۲۶۱۳۰۰
نویسنده :
مینا علیزاده

سامانه رتبه‌بندی  در دسترس معلمان قرار می گیرد

بورس نیوز:یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: محور تحول در آموزش‌وپرورش معلم است و یکی از کار‌هایی که برای معلمان باید انجام شود آن است که معلم در موقعیتی قرار بگیرد تا بتواند به افزایش کیفیت نظام تعلیم و تربیت کمک کند. لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان براساس سند تحول بنیادین نوشته‌شده و اجرای آن در طول این سال‌ها با موانعی مواجه شد که نهایتاً در سال گذشته لایحه خامی از سوی دولت دوازدهم به مجلس ارائه شد که دولت تأمین مالی نشده بود.

وی افزود: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، به دلیل این‌که برنامه دولت اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بود و به دلیل اینکه این لایحه دولت قبل تأمین مالی نشده بود، می‌توانست آن را پس بگیرد، اما دولت این کار را نکرد و با همکاری مجلس برای سال ۱۴۰۱ بودجه‌ای برای لایحه رتبه‌بندی معلمان، مصوب شد.

وزیر آموزش و پرورش، قانون رتبه‌بندی معلمان را در راستای ارتقاء نظام تعلیم و تربیت و صلاحیت‌های معلمی و ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت و بهبود معیشت فرهنگیان دانست و افزود: در مورد قانون رتبه‌بندی فرهنگیان فقط نباید موضوع سوم آن دیده شود و کلیت این قانون که به نفع نظام تعلیم و تربیت است باید بیان شود.

نوری بابیان این‌که پس از رفع ایرادات آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان که توسط کمیسیون تلفیق مجلس اعلام‌شده بود، این ایرادات اصلاح شد و در پانزدهم مردادماه سال جاری آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان نهایی شد، تصریح کرد: سامانه رتبه‌بندی معلمان هم‌اکنون برای تعدادی از معلمان به‌صورت آزمایشی بازشده است تا مدارک خود را در آن بارگذاری کنند و فرایند‌های آن انجام گیرد و پس از بررسی و رفع مشکلات، از بیست و ششم مردادماه، سامانه رتبه‌بندی فرهنگیان برای تمامی معلمان بازخواهد شد تا مدارک خود را در آن بارگذاری کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر