بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
توسعه صادرات معدنی با برنامه های جدید
شرکت پروژه محور "تجلی" در تلاش است تا با حضور در مناطق پر پتانسیل، اقداماتی مهم در بخش معدن را اجرایی کند که در این بین از حضور در مناطق آزاد نیز غافل نمانده است.
کد خبر : ۲۶۱۳۳۵

توسعه صادرات معدنی با برنامه های جدید

بورس نیوز: شرکت پروژه محور "تجلی" در تلاش است تا با رویکردی جدید، توسعه‌ای به روز را در بخش معدن و صنایع معدنی رقم زند. شناسایی پروژه‌های دارای پتانسیل از اولین اقدامات این مجموعه بود که توانست با استقبال سهامداران مواجه شود و "تجلی" را نسبت به آینده پیش رو خوش بین کند.

این مجموعه با آنالیز شرایط موجود به سراغ پروژه و برنامه‌هایی می‌رود که بتواند علاوه بر افزایش سرمایه و سود سهام، توسعه در بخش معدن را بیش از پیش رقم زند.

به عنوان مثال ورود به حوزه اکتشافات مس و بهره برداری از ذخیره مس جانجا از اتفاقاتی است که سهامداران را نسبت به آینده پیش روی این مجموعه امیدوار می‌کند.

چنین اقداماتی منجر به حمایت هرچه بیشتر سهامداران خواهد شد.

اما شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات تنها به اجرای پروژه‌های نیمه فعال و ایجاد زیرساخت‌های معدنی نمی‌اندیشد، آن طور که پیداست این مجموعه حضور در معادن فراسرزمینی و تشکیل کنسرسیوم‌های بین المللی را در سر دارد که امروز اولین قدم‌ها برای اجرای آن را برداشته است.

از سویی دیگر «تجلی» در کنار اقدامات توسعه‌ای و اکتشافی به سراغ دیگر پتانسیل‌های موجود نیز رفته تا فرصت را از دست ندهد. با چنین نگاهی در سال‌های پیش رو شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات "ومعادن" و همچنین "تجلی" از پرچمداران توسعه در بخش معدن خواهند بود که توان بخش خصوصی را به رخ می‌کشند.

اما این قدرت نمایی بی شک و در گام اول به نفع اقتصاد کشور خواهد بود و در گام بعدی به نفع سهامداران.

با چنین شرایطی "تجلی" به سراغ منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو رفته است تا از ظرفیت جغرافیایی و زمین شناسی این منطقه و همچنین مشوق‌های موجود برای مناطق آزاد استفاده کرده و علاوه بر توسعه صادرات محصولات معدنی ارتباط خود با کشور‌های همسایه را افزایش دهد.

حضور «تجلی» در عرصه بین المللی در بخش معدن می‌تواند راهگشای بسیاری از موضوعات و مسائل باشد.
به عنوان مثال «تجلی» می‌تواند در قالب همکاری‌های مشترک زمینه ورود تکنولوژی و دانش روز به بخش معدن را فراهم کرده و در راستای افزایش بهره وری پروژه‌های مختلفی را برای این بخش تعریف کند.

امروز "تجلی" در تلاش است تا با تعریف پروژه‌های جدید در منطقه اقتصادی ماکو، اقدامات جدیدی در بخش معدن را آغاز کند که خود می‌تواند سرآغاز انقلابی بزرگ باشد.

در کنار این اقدامات علاوه بر بهره برداری از ذخایر موجود شاهد افزایش اشتغال در بخش معدن خواهیم بود که از مهاجرت به شهر‌های بزرگ جلوگیری کرده و به دنبال آن توسعه فرهنگی و اجتماعی را به همراه دارد.

در مین راستا "مرتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت «تجلی» بیان کرده است: در صورت مرتفع شدن برخی مسائل، شرکت "تجلی" آمادگی اجراء پروژه در مناطق پر پتانسیل را دارد و این می‌تواند نویدی خوش برای بخش معدن باشد.

بدون شک حضور در مناطق آزاد منجر به تسهیل صادرات و ارزش آفرینی و ارزآوری بیشتر می‌شود که حالا در دستور کار "تجلی" قرار گرفته است

اشتراک گذاری :
ارسال نظر