بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
معتقدیم باید تمام منافع ایران تامین شود
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پیشرفت‌های نسبی حاصل شده، اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانونی ایران نبوده و انتظارات دیگری از طرف مقابل داریم و معتقد هستیم که باید تمام منافع ایران تامین شود.
کد خبر : ۲۶۱۳۴۴

معتقدیم باید تمام منافع ایران تامین شود

بورس نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه اظهار کرد: روز ۱۷ مرداد روز خبر و اطلاع‌رسانی نامگذاری شده که روز تلخی بود و در تاریخ انقلاب اسلامی ما از این جهت که با کمال تاسف در روز ۱۷ مرداد ۲۴ سال پیش در بحبوبه تحولات ناگوار داخلی افغانستان و در پی ورود نیرو‌های طالبان به شهر مزارشریف متاسفانه بر خلاف همه تعهدات قانونی و اخلاقی و انسانی و کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی نمایندگی جمهوری اسلامی در مزار شریف مورد حمله قرار گرفت و در این حمله ناجوانمردانه تعدادی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران به همراه خبرنگار شهید ما شهید صارمی در خون خود غلتیدند و به رحمت ایزدی پیوستند که نام و یاد ایشان را گرامی می‌داریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما به آن‌ها ادای احترام می‌کنیم به دلیل زحماتی که برای کشور ملت و برای ملت برادر و دوست و همسایه ما افغنستان کشیدند. من این روز را که به نام روز خبرنگار نامگذاری شده به شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و ارج می‌نهیم زحمات شما را در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی حقیقت امر این است که نقش شما نقش بسیار مهم و اثرگذار و بی‌بدیلی در عصر روشنگری و در عرصه ایجاد تعامل سازنده میان ملت‌ها و همچنین ارتباط تنگاتنگ و نزدیک میان دولت‌ها و ملت‌ها است. اطلاع‌رسانی نقش حائز اهمیتی است و نقش شما تجسم امانت، مسئولیت و تعهد و وظیفه و انجام وظیفه برای وجدان‌های بیدار جامعه بشری است به نوبه خودم به عنوان همکار کوچک این جمع از شما سپاسگزاری می‌کنم.

وی درخصوص توافق مذاکرات ایران و ۱+۴ بیان کرد: ما در روندی قرار داریم که گفتگو‌های تیم مذاکره کننده برای رفع تحریم‌های ایران است. ما در ادامه گفتگو‌هایی که هم سابقا در وین و بعد در دوحه انجام شده بود نشست دیگری را در وین داشتیم که در استمرار گفتگو‌های گذشته و به ویژه گفتگو‌های دوحه بود. مطلع هستید که تیم مذاکره کننده برای رسیدن به توافقی پایدار و خوب شرکت کردند تا تحریم‌های ظالمانه علیه ایران لغو شود. گفتگو‌های سنگین و قابل پیشرفتی داشتیم و پیشرفت‌های نسبی داشتیم و حرکت رو به جلو بوده است.

کنعانی با بیان اینکه در برخی از موضوعات بخشی از انتظارات ما تامین شده است، گفت: پیشرفت‌های نسبی حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانونی ایران نبوده است و انتظارات دیگری از طرف مقابل داریم و معتقد هستیم که باید تمام منافع ایران تامین شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای بی اساس آمریکا
در پی اتهام زنی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران؛

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای بی اساس آمریکا

ارسال نظر