بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت:

کاهش قیمت حبوبات در بازار

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش قیمت حبوبات در بازار خبر داد.
کد خبر : ۲۶۱۴۹۲

کاهش قیمت حبوبات در بازار

بورس نیوز: قاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش قیمت حبوبات در بازار خبر داد و اظهار کرد: پیش از این قیمت هر کیلوگرم لپه ۴۰ هزار تومان و عدس ۴۶ هزار تومان بود که امروز با کاهش قیمت ۱۰ هزار تومانی در این محصولات نرخ هر کیلوگرم لپه به ۳۰ هزار تومان و عدس به ۳۶ هزار تومان رسیده که ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش قیمت را نشان می‌دهد.

وی افزود: این کاهش قیمت‌ها در پی افت قیمت‌های جهانی حبوبات، واردات انبوه، وفور کالا در انبارها، نزدیک شدن به برداشت محصول تازه و کاهش مصرف حبوبات به دلیل فصل گرما است که واردکنندگان به منظور رقابت پذیری با یکدیگر ناچار به کاهش قیمت این محصولات شده‌اند.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: به طور حتم کاهش قیمت در دو محصول لپه و عدس می‌تواند روی افت نرخ سایر حبوبات تاثیر داشته باشد که کمکی به اقشار آسیب‌پذیر خواهد بود.

حسنی با بیان اینکه برداشت حبوبات از جمله نخود، لوبیا چیتی و لوبیا قرمز تولید داخل از شهریورماه شروع می‌شود، بیان کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم نخود ترکیه و آرژانتین ۳۸ هزار تومان، نخود ایرانی ۴۰ هزار تومان، لوبیا قرمز ۳۸ هزار تومان، لوبیا چیتی ۴۹ هزار تومان نسبت به دو تا سه هفته گذشته اندکی کاهش قیمت داشته است.

وی تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد که امسال تولید حبوبات همانند برنج با افزایش تولید همراه باشد که می‌تواند اثر مثبتی در کاهش قیمت‌ها داشته باشد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اضافه کرد: ایران واردکننده عمده عدس از کانادا و روسیه، نخود از ترکیه، آرژانتین و اتیوپی، لوبیا از قرقیزستان و چین است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر