بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
اعتراض ۱۰۰ هزار نفر به برگ تشخیص مالیات خانه‌های خالی
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: از حدود ۵۰۰ هزار مؤدی مربوط به خانه‌های خالی، تا کنون ۱۰۰ هزار نفر به برگ تشخیص مالیات خانه‌های خالی معترض شده‌اند.
کد خبر : ۲۶۱۵۹۲

اعتراض ۱۰۰ هزار نفر به برگ تشخیص مالیات خانه‌های خالی

بورس نیوز: داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به تلاش سازمان مالیاتی برای کاهش نارضایتی‌ها در بحث مالیات، اظهار کرد: تلاش اصلی سازمان حرکت به‌سمت مؤدی‌محوری است، بر این اساس سازمان به‌دنبال راه‌اندازی یک خبرگزاری مختص بحث مالیات و پوشش عملکرد ادارات کل امور مالیاتی است.

وی با اشاره به سایر اقدامات سازمان، در حوزه فرهنگ‌سازی مالیاتی، گفت: مسائل مربوط به تقنین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها باید به بحث گذاشته شود.

منظور با اشاره به پویش پاسخگویی تحول‌آفرین در هفته دولت گفت: طی این هفته مدیران‌کل سازمان دو ساعت اول کاری را به مراجعین تخصیص خواهند داد و میز خدمت در ادارات‌کل برقرار شده است.

وی افزود، جزئیات اقدامات یک‌ساله سازمان مالیاتی در بحث‌های مختلف از جمله توسعه خدمات الکترونیکی، مبارزه با فرار مالیاتی و... در یک کتابچه مجزا تهیه شده است و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

منظور با اشاره به اینکه بعد از پایان سال مالی و دریافت اظهارنامه، رسیدگی‌ها آغاز می‌شود، گفت: به‌تازگی اظهارنامه اشخاص حقوقی دریافت شده است در این بین یکی از موارد مهم توجه به قوانین بالادستی مثل قانون حمایت از تولید مسکن است. بر اساس قانونی که در سال ۹۵ وضع شده است، چنانچه بانک‌ها اموال مازاد و سهام مازاد در اختیار داشته باشند، جرایم مالیاتی لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه نظام مالیاتی به‌عنوان پلیس اقتصادی عمل می‌کند، گفت: بر این اساس سازمان مالیاتی به وظایف خود به‌صورت کامل عمل خواهد کرد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به مالیات خانه‌های خالی، خودرو‌های لوکس و... گفت: چند سالی در قوانین بودجه سنواتی این موارد لحاظ می‌شد، اما درآمد وصول نمی‌شد، قدم اول در وصول شناسایی و تشخیص است، سال گذشته شناسایی انجام شده و برگ تشخیص برای مؤدیان صادر شده است.

وی اضافه کرد: به ذی‌نفعان این موضوع از طریق پیامک و ارسال نامه مکتوب اطلاع‌رسانی انجام شده است، اما ابلاغ همان برگ تشخیصی است که روی سامانه قرار گرفته است. از حدود ۵۰۰ هزار مؤدی مربوط به خانه‌های خالی، تا کنون ۱۰۰ هزار نفر به برگ تشخیص مالیات خانه‌های خالی معترض شده‌اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وصول  ۱۸ هزار میلیارد ریال مالیات از نقل و انتقالات خودرو
با راه اندازی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو؛

وصول ۱۸ هزار میلیارد ریال مالیات از نقل و انتقالات خودرو

شناسایی بیش از ۲ میلیون مودی جدید
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت:

شناسایی بیش از ۲ میلیون مودی جدید

ارسال نظر