بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مدیرعامل نفت و گاز و پتروشیمی تأمین در گفتگوی اختصاصی با بورس نیوز عنوان کرد:

تمرکز "تاپیکو" بر حوزه متانول و اوره/ ۴۱ درصد توزیع بازار LPG را در اختیار داریم

تمرکز
مدیرعامل نفت و گاز و پتروشیمی تأمین گفت:به عنوان "تاپیکو" در حوزه میادین گازی تجربه‌ای نداریم وباید به عنوان سرمایه گذار باشیم و تمرکز خود را بر حوزه متانول و اوره بگذاریم.
کد خبر : ۲۶۱۶۰۰
نویسنده :
مینا علیزاده

تمرکز

 

مسعود اسم خانی، مدیرعامل نفت و گاز و پتروشیمی تأمین "تاپیکو" در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: رویکرد هیات مدیره "تاپیکو" این است که به سمت پروژه‌ها و برنامه‌هایی حرکت کند تا موجب افزایش تولید و تکمیل زنجیره ارزش تولید شود. پروژه‌هایی که در مجمع پایان سال مالی "تاپیکو" توضیح دادم تعدادی ایجادی و تعدادی توسعه‌ای است و تمام این پروژه‌ها در راستای تکمیل زنجیره ارزش است. باید ضمن تولید محصولات با اجرای این پروژه‌ها و عملیات نوسازی بتوانیم سودآوری شرکت را ارتقا دهیم.

وی افزود: با حمایت سهامداران و به ویژه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی "شستا " ناگزیر هستیم این پروژ‌ها را اجرایی کنیم. در سال‌های گذشته با همت همه مدیران در حوزه سرمایه گذاری و سهامداری عملکرد قابل قبولی داشتیم، اما توسعه مجموعه خودمان را باید با نگرشی متفاوت‌تر به عنوان اولویت کار خود قرار دهیم ضمن اینکه مسیر مدیران گذشته را نیز ادامه دهیم.

اسم خانی ادامه داد: ما سهام دماوند را خریداری کردیم که مسیر درستی است. اما لازم است که پروژه‌های توسعه‌ای را جزو اولویت‌ها قرار دهیم تا هم از امکانات بازار سرمایه، تسهیلات داخلی و امکانات تامین مالی خارجی استفاده کنیم. پروژه‌های مان را اولویت بندی کردیم و می‌دانیم که پروژه‌ها در چه سالی باید کلنگ زنی و چه سالی باید افتتاح شوند. همچنین، عملکرد پروژه‌ها را به صورت هفتگی و ماهیانه بررسی می‌کنیم.

وی درخصوص LPG بیان کرد: درباره LPG قصد شیرین سازی را داریم. نقش ما توزیع کننده است و ۴۱ درصد توزیع بازار LPG مربوط به شرکت پرسیران گاز است. قصد داریم با حمایت شرکت پالایش و پخش تحولی در آن ایجاد کنیم و شیرین سازی آن را پیش ببریم.

مدیرعامل تاپیکو در پایان در خصوص خوراک گازی به بورس نیوز گفت: درباره خوراک گازی باید به دولت کمک کنیم. این تکلیفی است که هلدینگ‌های بزرگ باید در حوزه بالادستی و توسعه میادین گازی و نفتی سرمایه گذاری کنند. ما نیز بر اساس این تکلیف تفاهمنامه‌ای سه جانبه با صندوق بازنشستگی امضا کردیم و متعهد شدیم یکی از میادین گازی را سرمایه گذاری کنیم. در نمایشگاه نیز با هلدینگ انرژی گستر سینا زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در این راستا تفاهم کرده ایم. به عنوان "تاپیکو" در حوزه میادین گازی تجربه‌ای نداریم وباید به عنوان سرمایه گذار باشیم و تمرکز خود را بر حوزه متانول و اوره بگذاریم.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازدهی ۸۸ درصدی سهام
مجمع عمومی عادی سالیانه تاپیکو در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد ؛

بازدهی ۸۸ درصدی سهام "تاپیکو" در یک سال گذشته

افزایش ارزش پرتفوی
بررسی گزارش عملکرد اردیبهشت ماه شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین

افزایش ارزش پرتفوی "تاپیکو"

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین:

"تاپیکو" امانتدار ۴۵ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی است

ارسال نظر