بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت:

امروز؛ افتتاح سامانه "آینه بهره‌وری ایران"

امروز؛ افتتاح سامانه
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: اولین گزارش عملکرد بهره وری شرکت‌های دولتی با شاخص‌های بهره وری آن‌ها امروز سه شنبه رونمایی می‌شود.
کد خبر : ۲۶۱۶۳۰

امروز؛ افتتاح سامانه

بورس نیوز: میر سامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران اظهار کرد: اولین گزارش عملکرد بهره وری شرکت‌های دولتی با شاخص‌های بهره وری آن‌ها امروز سه شنبه رونمایی می‌شود.

وی افزود: این گزارش شاخص بهره‌وری ۲۰۴ شرکت دولتی را در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در بر می‌گیرد و تا پایان سال، گزارش سال ۱۴۰۰ هم به این سامانه افزوده می‌شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: این سامانه علاوه بر مدیران و مسئولان در معرض دید عموم مردم است و همگان می‌توانند با داشتن اطلاعات لازم در مطالبه گری از شرکت‌های دولتی ایفای نقش کنند.

پیشوایی با تاکید بر اینکه در بدنه دولت عزم جدی بر ورود مردم جهت مطالبه‌گری از مسئولان به‌منظور بهبود استفاده از ظرفیت‌های کشور برای دستیابی به رشد اقتصادی بالاتر و رفاه بیشتر عموم وجود دارد، عنوان کرد: بر این اساس، سازمان ملی بهره‌وری ایران در حوزه «اطلاعات فراهمی» گسترده و استثناناپذیر برای آحاد ملت ایران از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

پیشوایی گفت: در بودجه سال گذشته برای اولین بار ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های دولتی به عهده این سازمان گذاشته شده است. بر این اساس، پاداش اعضای هیئت‌مدیره و مدیران عامل منوط به گزارش سازمان از عملکرد آن‌ها خواهد بود. بهره‌وری باید تبدیل به یک مطالبه عمومی شود. به‌طوری که تمام آحاد ملت موضوع بهره‌وری را پیگیری کنند؛ بنابراین سامانه «آینه بهره‌وری ایران» می‌تواند در این راستا کمک بزرگی کند.

وی با معرفی بخش‌های مختلف این سامانه، تصریح کرد: سامانه آینه بهره‌وری ایران (سابا)، مهم‌ترین آمار و اطلاعات موجود بهره‌وری در سطوح بین‌المللی، ملی، بخشی، بخش عمومی (شامل وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و عمومی غیردولتی) را نمایش می‌دهد. مهم‌ترین دستاورد این سامانه، نمایش وضعیت موجود بهره‌وری در سطوح مختلف برای رسیدن به اهداف کلان بهره‌وری است، این داشبورد در سه بخش طراحی شده است: «آینه بهره‌وری جهان» که وضعیت شاخص‌های بهره‌وری در کشور‌های منتخب، به‌ویژه کشور‌های عضو سازمان بهره‌وری آسیایی را نشان می‌دهد. «آینه بهره‌وری سطح ملی» که وضعیت شاخص‌های بهره‌وری در سطوح کلان، بخش‌های اقتصادی و شرکت‌های دولتی را به نمایش می‌گذارد و «آینه بهره‌وری بخش عمومی» که عملکرد کلی ۳۳ دستگاه اجرایی ملی را در استقرار چرخه بهره‌وری مقایسه می‌کند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با تاکید بر اینکه «تکیه بر مردم» یکی از شعار‌های اصلی دولت سیزدهم برای رسیدن به رشد اقتصادی در کشور است، بیان کرد: دولت، مردم‌سپاری فعالیت‌ها را یک اصل می‌داند و به‌دنبال فعال کردن آنان در حوزه‌های مختلف است. اگر اطلاعات لازم به‌طور شفاف در اختیار نخبگان و مردم قرار گیرد، می‌توانند مدیرانی را که اثربخشی ندارند، مورد سوال قرار دهند. به هر حال مردم در حوزه بهره‌وری، محرم دولت هستند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

سهم ناچیز ایران از بازار زعفران با خام فروشی

ارسال نظر