بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران:

زمان پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد

زمان پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: قرار است احکام جدید بازنشستگان در شهریورماه صادر و حقوق آن‌ها بر اساس اصلاحیه جدید پرداخت شود. همچنین عقب‌افتادگی پنج ماه گذشته (از فروردین تا مرداد) نیز قرار است از مهرماه به مرور پرداخت شود.
کد خبر : ۲۶۱۶۶۱

زمان پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد

بورس نیوز: علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران اظهار کرد: از آنجا که معمولا افزایش حقوق بازنشستگان باتوجه به مصوبات شورای عالی کار مشخص می‌شود، دولت حقوق حداقلی بگیران بازنشسته را در خردادماه جاری ۵۷.۴ درصد اعلام کرد، اما افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی افزایش ۳۸ درصدی پیدا نکرد و به این علت که این میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در تضاد است، حقوق آن‌ها تا ۱۰ درصد افزایش یافت.

وی در خصوص زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی، افزود: در همین زمینه قرار است احکام جدید بازنشستگان در شهریورماه صادر و حقوق آن‌ها بر اساس اصلاحیه جدید پرداخت شود. همچنین عقب‌افتادگی پنج ماه گذشته (از فروردین تا مرداد) نیز قرار است از  مهرماه به مرور پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به ضرورت تامین منابع پایدار گفت: باید منابع طوری دیده شود که تامین اجتماعی بتواند حقوق، درمان و ۱۸ تعهد دیگر بازنشستگان را به موقع بپردازد. تادیه بدهی‌های دولت سهم بسزایی در این زمینه ایفا می‌کند.  درمان یکی از معضلات تامین اجتماعی است و کمر بازنشستگان را خم کرده است. مشکلاتی پیرامون افزایش قیمت‌های دارویی وجود دارد و در نسخه‌ها برای دریافت دارو‌ها سقف تعیین کرده‌اند و اضافه‌های  دارو را باید به صورت آزاد خریداری کرد. این مشکل جدی است و باید بیشتر به آن توجه شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر