بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
آخرین آمار نشان می‌دهد اکنون ۲۹ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۷۱۱ خط تلفن در کشور دایر است. روستا‌های دارای ارتباطات نیز اکنون به ۵۱ هزار و ۴۱۷ روستا رسیده است.
کد خبر : ۲۶۱۶۷۰

۸۲ درصد از روستا‌های کشور دارای ارتباط هستند

بورس نیوز: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور سامانه‌ای طراحی کرده که میزان ضریب نفوذ اینترنت، تعداد مشترکان تلفن همراه، پوشش جاده‌های اصلی و فرعی ریلی کشور را به صورت آنلاین نشان می‌دهد.

بر اساس آخرین آماری که در این سامانه به‌روز شده است، اکنون تعداد مشترکین تلفن همراه به ۱۴۱ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۹۸۸ مشترک رسیده و ضریب نفوذ اینترنت را به بیش از ۱۶۸ درصد رسانده است. بر اساس این آمار، پوشش جاده‌ای تلفن همراه به بیش از ۹۴ درصد رسیده است.

تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند کشور به ۱۰۸ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۴۷۳ مشترک رسیده که از این تعداد ۱۱ میلیون و ۳۳ هزار و ۶۴۲ نفر، مشترک اینترنت پهن‌باند ثابت و ۹۷ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۳۱ نفر مشترک پهن‌باند سیار هستند.

اکنون ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ۱۲۹ درصد عبور کرده است، از این مقدار ۱۳.۱۳ درصد ضریب نفوذ اینترنت ثابت و ۱۱۶.۴۰ درصد ضریب نفوذ اینترنت همراه است. سال گذشته تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند سیار بیش از ۹۵ میلیون بوده و ظرف مدت کمتر از یک سال حدود ۲ میلیون نفر به تعداد مشترکان افزوده شده است.

آخرین آمار نشان می‌دهد اکنون ۲۹ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۷۱۱ خط تلفن در کشور دایر است. روستا‌های دارای ارتباطات نیز اکنون به ۵۱ هزار و ۴۱۷ روستا رسیده و می‌توان گفت بیش از ۸۲ درصد روستا‌های کشور دارای ارتباط هستند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بسته اینترنت رایگان اقشار کم برخوردار فعال شد
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

بسته اینترنت رایگان اقشار کم برخوردار فعال شد

امروز و فردا؛ فرصت دریافت اینترنت خبرنگاران
به مناسبت روز خبرنگار اتفاق افتاد؛

امروز و فردا؛ فرصت دریافت اینترنت خبرنگاران

ارسال نظر