بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه گفت:

رشد ۵۰ درصدی تجارت خارجی ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه گفت: افزایش حدود ۵۰ درصدی تجارت خارجی، تسهیل تجارت فرامرزی و حمایت مستمر از آن و افزایش همکاری‌های اقتصادی با سایر کشور‌ها در اقصی نقاط دنیا از جمله دستاورد‌های دولت در حوزه دیپلماسی است.
کد خبر : ۲۶۱۷۱۷

رشد ۵۰ درصدی تجارت خارجی

بورس نیوز: صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه اظهار کرد: افزایش حدود ۵۰ درصدی تجارت خارجی، تسهیل تجارت فرامرزی و حمایت مستمر از آن، افزایش تجارت با کشور‌های همسایه، توجه به تسهیل فرایند کاری گمرکات، بهبود شرایط بازارچه‌های مرزی، افزایش همکاری‌های اقتصادی با سایر کشور‌ها در اقصی نقاط دنیا از جمله دستاورد‌های دولت در حوزه دیپلماسی است.

وی افزود: همچنین از آغاز به کار دولت بیش از ۱۵ کمیسیون مشترک اقتصادی برگزار شده است.

صفری رشد ۳۹ درصدی حجم ترانزیت و فعال‌سازی کریدور‌های شمال به جنوب و غرب به شرق کشور را از جمله دستاورد‌های دولت در حوزه دیپلماسی عنوان کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه همچنین آغاز پروسه عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، افزایش همکاری با اتحادیه اقتصادی بریکس، سوآپ انرژی، حذف دلار از مراودات تجاری ایران و روسیه، نهایی‌سازی پیمان تجارت آزاد ایران با اتحادیه اوراسیا، حمایت از بین‌المللی شدن فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت همه‌جانبه از صادرات محصولات این شرکت‌ها، ارتقاء تعاملات اقتصادی استان‌ها با همتایان خارجی و بسیاری موارد دیگر را هم از جمله اقدامات و دستاورد‌های دولت در حوزه دیپلماسی اقتصادی ذکر کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مقررات ارزی بازنگری و اصلاح شد
بر روی پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی؛

مقررات ارزی بازنگری و اصلاح شد

ارسال نظر