بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
سخنگوی صنعت برق گفت: ۴۰ درصد مردم همکاری کردند و مصرف شان را نسبت به سال گذشته کاهش دادند. این کاهش مصرف در مجموع مبلغی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است.
کد خبر : ۲۶۱۷۳۸

کاهش ۲۵۰ میلیارد تومانی مصرف برق مشترکان خانگی

بورس نیوز: مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اجرا نشدن طرح مدیریت بار برای ۵۸۰ هزار واحد صنعتی از ۶۳۰ هزار واحد گفت: برای ۹۲ درصد از واحد‌های صنعتی هیچ طرح مدیریت باری اجرا نشد.

وی افزود: در سال گذشته ما برای واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی دو شبانه روز برای همکاری با صنعت برق در نظر گرفته بودیم و به دلیل ناترازی زیاد بود گاهی خاموشی‌های بدون برنامه و بدون قاعده اتفاق می‌افتاد، اما امسال با برنامه ریزی که انجام شد این میزان به ۱۲ ساعت و صرفاً در یک روز هفته و به طور مشخص کاهش یافت.

سخنگوی صنعت برق در بخش خانگی به مشترکان پرمصرف نیز اشاره کرد و با تاکید بر اعمال تعرفه‌های پلکانی برای کاهش میزان مصرف برق در سال ۱۴۰۱ گفت: تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۰ با بند هشت قانون بودجه کلید خورد و هیچ تغییری در تعرفه قبوض کسانی که زیر الگوی مصرف بودند، ایجاد نشد، اما آن‌هایی که بالای الگوی مصرف بودند هم در سال ۱۴۰۰ و هم در سال ۱۴۰۱ به صورت پلکانی، تعرفه شان افزایش پیدا کرد.

وی همچنین افزود: حدود ۱۱ میلیون از ۲۹ میلیون قبضی که تا الان برای مشترکان خانگی صادر شده، مشمول پاداش صرفه جویی شدند یعنی ۴۰ درصد مردم همکاری کردند و مصرف شان را نسبت به سال گذشته کاهش دادند. این کاهش مصرف در مجموع مبلغی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است. برخی شهروندان قبض‌های با مبلغ صفر دریافت کرده اند و برخی دیگر بستانکار شدند یعنی به آن‌ها یک عدد منفی اعلام شد که از هزینه قبضشان در نوبت بعد کاسته می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر