بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
نایب رویس کمیسیون امور داخلی و شوراها:

مجلس مصوبه ای برای افزایش قیمت منابع انرژی ندارد

مجلس مصوبه ای برای افزایش قیمت منابع انرژی ندارد
نایب رویس کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: مجلس هیچ گونه مصوبه‌ای به جز آنچه که در قانون بودجه برای افزایش قیمت منابع انرژی داشته است، مصوب نکرده است .
کد خبر : ۲۶۱۷۷۲

مجلس مصوبه ای برای افزایش قیمت منابع انرژی ندارد

بورس نیوز: محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها اظهار کرد: با بالا رفتن هزینه‌های تولید، کارخانه‌ها مجبور به تعطیلی می‌شوند و نه تنها بخش تولید متضرر می‌شود، بلکه به تعداد بیکاران جامعه نیز اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: مجلس هیچ گونه مصوبه‌ای به جز آنچه که در قانون بودجه برای افزایش قیمت منابع انرژی داشته است، مصوب نکرده است و چنین اجازه‌ای را نیز به دولت نمی‌دهد، اگر دولت بخواهد چنین اقدامی انجام دهد، باید از مجلس اجازه بگیرد که مجلس هم با هر گونه افزایش مخالف است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها افزود: البته ما اعتقاد داریم در منابع انرژی آن استفاده‌ای که باید در جریان تولید شود صورت نمی‌گیرد. بایستی منابع انرژی در مرحله اول برای منازل مردم و بعد تولید کننده‌ها باشد، اما اگر دولت بخواهد با افزایش قیمت آن‌ها به تولید کننده‌ها فشار بیاورد مجلس نمی‌پذیرد.

نماینده مردم اراک در خانه ملت بیان کرد: اگر قیمت گاز مصرفی صنایع بالا برود، قطعا قیمت کالا‌ها نیز افزایش می‌یابد. قطعا یک کالا نیز افزایش قیمت نخواهد داشت، بلکه قیمت تمامی کالا‌های که در سفره مردم تاثیر دارند افزایش می‌یابند و در شرایط فعلی نباید چنین چیزی مطرح شود، چراکه فشار آن بروی مردم است.

وی تصریح کرد: امیدواریم توافق هسته‌ای انجام شود و بعید می‌دانم با انجام توافق و پولی که آزاد می‌شود دولت نیاز به این داشته باشد که مجدد دست در جیب مردم کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بررسی طرح بانکداری اسلامی مجلس در دو شیفت
از یکشنبه تا چهارشنبه برگزار می شود؛

بررسی طرح بانکداری اسلامی مجلس در دو شیفت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

تداوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه به مصلحت نیست

ارسال نظر