بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

شفاف شدن تراکنش ها با سامانه مودیان

شفاف شدن تراکنش ها با سامانه مودیان
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شفاف نبودن تراکنش‌ها پاشنه آشیل نظام مالیاتی کشور به ویژه در حوزه ارزش افزوده محسوب می‌شودکه سامانه مودیان این ایراد را برطرف خواهد کرد.
کد خبر : ۲۶۱۷۸۹

شفاف شدن تراکنش ها با سامانه مودیان

بورس نیوز: مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تاثیرات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اظهار کرد: شفاف نبودن تراکنش‌ها پاشنه آشیل نظام مالیاتی کشور به ویژه در حوزه ارزش افزوده محسوب می‌شود، اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی از سوی دولت این نقیصه را برطرف می‌سازد. ضمن اینکه زمینه‌ای به وجود خواهد آورد تا سایر مالیات‌ها نیز به شکل دقیق‌تری بررسی شود.

وی افزود: مسئله دیگر این است که اجرای قانون سبب خواهد شد تا تراکنش‌ها شفاف شود. قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان زمینه‌ای را فراهم می‌سازد تا بسیاری از کسانی که اساسا در گردونه مالیاتی قرار نداشتند، وارد میدان شوند. طبعا در این شرایط دولت درآمد بیشتری خواهد داشت و به دنبال آن عدالت مالیاتی را نیز شاهد خواهیم بود.

طغیانی در ادامه یادآور شد: علاوه بر موارد اشاره شده در صورت تحقق این مسئله دیگر نیازی به اظهار نامه نخواهد بود، زیرا اظهارنامه درسامانه موجود است و تنها باید مورد تایید قرار گیرد؛ بنابراین درحالت کلی دریافت مالیات دقیق و با ایراد کمتری همراه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: فرار مالیاتی موضوعی است که در تمام اقتصاد‌های دنیا وجود دارد و صفر هم نمی‌شود، اما با روش‌هایی می‌توان حجم آن را کاهش داد.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت بیان کرد: لازمه اجرایی شدن این قانون مجزا شدن حساب شخصی از تجاری است و چنانچه این کار صورت نگیرد، شاید بخشی از آن قابل اجرا نباشد.

طغیانی گفت: یک سال و دو یا سه ماه در اجرا این قانون مالیاتی تاخیر وجود دارد، درخواست مجلس از دولت این است که مشکلات سامانه را به سرعت برطرف کند تا هر چه سریع‌تر وارد فاز عملیاتی شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درآمد ۲۳۱ هزار میلیارد تومانی از مالیات طی ۴ ماه
آمارهای سازمان امور مالیاتی نشان می دهد؛

درآمد ۲۳۱ هزار میلیارد تومانی از مالیات طی ۴ ماه

درباره سامانه مودیان فرهنگ سازی شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

درباره سامانه مودیان فرهنگ سازی شود

ارسال نظر