بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی کاهش یافت
مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۹۶۹.۶۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۳۲ درصد کمتر شده است.
کد خبر : ۲۶۱۸۰۲

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی کاهش یافت

بورس نیوز: ارزش بازار جهانی تمام دارایی‌های رمزنگاری موجود به زیر یک تریلیون دلار کاهش یافت و بیت‌کوین، دارایی رمزنگاری پیشرو برای اولین بار از اواسط جولای به زیر منطقه ۲۰ هزار دلاری سقوط کرد.

آخر هفته برای بازار ارز‌های دیجیتال دردآور خواهد بود، زیرا ارزش بازار جهانی آن‌ها کمی کمتر از یک تریلیون دلار است و طی ۲۴ ساعت گذشته چهار درصد کاهش را ثبت کردند. این روند پس از کاهش بیش از ۶ درصدی اقتصاد کریپتو در ۲۴ ساعت قبل بود. سقوط عمده بازار ارز‌های دیجیتال تقریبا بلافاصله پس از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم اقتصادی سالانه جکسون هول در روز جمعه رخ داد.

داده‌های کوین مارکت کپ نشان می‌دهد که ۲۰ هزار و ۷۵۶ دارایی رمزنگاری موجود در حال حاضر کمتر از یک تریلیون دلار ارزش دلاری دارد.

در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین (BTC) ۳.۵ درصد و طی هفت روز گذشته ۴.۵ درصد کاهش یافته است و دارایی ارز دیجیتال پیشرو با قیمت ۱۹ هزار و ۹۶۸ دلار در هر واحد معامله می‌شود. اتریوم (ETH)، دومین دارایی بزرگ ارز دیجیتال بر اساس ارزش‌گذاری بازار، روز شنبه ۵.۱ درصد کاهش یافت و این هفته ۸.۸ درصد از دست داد.

میزان ۶۷.۴۴ میلیارد دلار در حجم تجارت جهانی ۲۴ ساعته در بین ۲۰ هزار دارایی رمزنگاری موجود وجود دارد و تتر (USDT) ۳۴.۰۷ میلیارد دلار از مجموع آن را تشکیل می‌دهد. سکه دلار آمریکا (USDC) نیز ۷.۷۵ میلیارد دلار از مجموع ۶۷.۴۴ میلیارد دلار را به ثبت رسانده است. حجم بین تتر و سکه دلار امریکا ۶۲.۰۱ درصد از حجم تجارت جهانی روز شنبه را تشکیل داد.

در حالی که اتریوم در روز شنبه ۵.۱ درصد از دست داد، سولانا (SOL) پنج درصد و دوج کوین (DOGE) نیز سه درصد کاهش یافتند. بزرگترین بازندگان شامل لیدو دائو (LDO) با افت ۱۱ درصدی، رادیکس (RDX) ۶.۸ درصد و اتریوم کلاسیک (ETC) ۶.۹ درصد بودند. توکن‌های اینترنت کامپیوتر (ICP)، چیلیز (CHZ)، دیفای چین (DFI) و چند ضلعی (MATIC) توانستند بین ۲.۳ تا ۵.۲ درصد افزایش قیمت داشته باشند.

اقتصاد کریپتو از نظر ارزش دلار بسیار کمتر از ۱۴ آگوست است، زمانی که ارزش بازار تمام سکه‌های موجود ۱.۲۴ تریلیون دلار بود. در آن روز، بیت‌کوین (BTC) از منطقه ۲۵ هزار دلاری عبور کرد و اتریوم (ETH) توانست به بالای ۲۰۰۰ دلار در هر واحد برسد. از آن روز میلیارد‌ها دلار پاک شده و در کمتر از دو هفته، بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار از بین رفته است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۹۶۹.۶۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۳۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۵۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۲۴ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تولید صادرات‌محور در دستور کار
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت:

تولید صادرات‌محور در دستور کار

ارسال نظر