بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
امسال، بازار برنج متعادل است
وزیر جهادکشاورزی گفت: سال گذشته در تولید برنج ایرانی کمبود داشتیم و تقاضا نیز بالا رفت در نهایت قیمت برنج افزایش یافت. امسال، ولی بازار برنج متعادل خواهد بود.
کد خبر : ۲۶۱۸۲۱

امسال، بازار برنج متعادل است

بورس نیوز: سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی درخصوص برنامه وزارت جهادکشاورزی برای کنترل قیمت برنج اظهار کرد: چون در فصل برداشت برنج هستیم بازار برنج نزولی است. امسال هم ۲۵ درصد افزایش تولید داشتیم و برنج با کیفیتی نیز تولید شد و این موضوع نیز در کاهش قیمت برنج موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال ممنوعیتی در واردات برنج نداریم، ولی با واردکنندگان مذاکره کردیم تا در فصل برداشت توزیعی انجام نشود. همچنین ذخایر خوبی در برنج خارجی داریم و اگر سوداگران بخواهند در این بخش ورود کنند با شرکت بازرگانی دولتی در بازار مداخله خواهیم کرد.

وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: سال گذشته در تولید برنج ایرانی کمبود داشتیم و تقاضا نیز بالا رفت در نهایت قیمت برنج افزایش یافت. امسال، ولی بازار برنج متعادل خواهد بود.

وی با بیان اینکه به تولیدکننده و مصرف کننده توجه خواهیم کرد، گفت: سال گذشته قبل از فصل تولید برای اولین بار قیمت خرید تضمینی برنج را اعلام کردیم و امسال نیز به زودی اعلام خواهیم کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۲۵ درصدی تولید برنج
نسبت به سال های قبل رقم خورد؛

رشد ۲۵ درصدی تولید برنج

ارسال نظر