بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
قیمت نفت از ۱۰۰ دلار عبور کرد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۰ سنت معادل ۰.۷۰ درصد افزایش به ۱۰۰ دلار و یک سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۱۸۶۹

قیمت نفت از ۱۰۰ دلار عبور کرد

بورس نیوز: وضع دوباره قرنطینه‌های کرونایی در چین و تصمیم بانک‌های مرکزی برای افزایش نرخ بهره ترس از کاهش تقاضا برای سوخت را افزایش داده و باعث کاهش پنج‌درصدی قیمت نفت در روز سه‌شنبه شده بود. اما اطلاعات صنعتی مبنی‌بر کاهش بیش‌ازحد انتظار ذخایر سوخت آمریکا، قیمت نفت را در روز چهارشنبه افزایش داد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۰ سنت معادل ۰.۷۰ درصد افزایش به ۱۰۰ دلارو ۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۸۷ درصد افزایش ۹۲ دلار و ۴۴ سنت معامله می‌شود.

اطلاعات مؤسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۳.۴ میلیون بشکه در روز کاهش‌یافته و ذخیره دیزل و سوخت هواپیما ۱.۷ میلیون بشکه در روز در هفته منتهی به ۲۶ ماه اوت پایین آمده‌است.
میزان کاهش ذخایر بنزین آمریکا تقریباً سه‌برابر ۱.۲ میلیون بشکه‌ای است که تحلیلگران رویترز پیش‌بینی کرده بودند.

اما گزارش مؤسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور حدود ۵۹۳ هزار بشکه در روز افزایش یافته، درحالی‌که تحلیلگران یک کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای را تخمین می‌زدند.
برخی شهر‌های بزرگ چین از شنژن گرفته تا دالیان، دوباره قرنطینه‌های کرونایی را از سر گرفته و کسب‌وکار‌ها را جهت مهار همه‌گیری کرونا تعطیل کرده‌اند، آن‌هم در زمانی‌که دومین اقتصاد بزرگ دنیا رشد ضعیف اقتصادی را تجربه می‌کند.

بدتر شدن شرایط همه‌گیری کرونا در چین بر حساسیت مصرف‌کنندگان تاثیر گذاشته، تقاضا را پایین آورده و مانع افزایش قیمت نفت می‌شود.

از نظر عرضه، صادرات نفت عراق تحت تاثیر خشونت‌های اخیر این کشور قرار نگرفته است. درگیری‌ها در عراق در روز سه‌شنبه به‌دنبال سخنان مقتدی صدر و درخواست او برای پایان دادن به اعتراضات، آرام شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بازارهای جهانی؛

حفظ کانال ۱۰۰ دلاری نفت

ارسال نظر