بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
اجرای کشت قراردادی گندم در سال جاری
وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشت قراردادی را امسال در گندم اجرایی می‌کنیم، براساس آزمایشی که بر روی ۲۵۰ هزار هکتار از گندم زار‌ها و ۴۵ هزار هکتار از شالیزار‌ها انجام دادیم این نوع کشت را با اولویت گندم توسعه خواهیم داد
کد خبر : ۲۶۱۹۲۴

اجرای کشت قراردادی گندم در سال جاری

بورس نیوز: سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری همزمان ۲ هزار طرح وزارت جهاد کشاورزی در هفته دولت، اظهار کرد: تا پایان شهریور که شروع فصل کشت است، قانون الگوی کشت توسط وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: کشت قراردادی را امسال در گندم اجرایی می‌کنیم، براساس آزمایشی که بر روی ۲۵۰ هزار هکتار از گندم زار‌ها و ۴۵ هزار هکتار از شالیزار‌ها انجام دادیم این نوع کشت را با اولویت گندم توسعه خواهیم داد و امیدواریم نتایج خوبی در خودکفایی محصولات اساسی داشته باشیم.

ساداتی نژاد بیان کرد: تلاش ما این است که با برنامه‌ریزی انجام شده کشاورزان بتوانند بر اساس الگوی کشت حرکت کنند و برای حمایت از طرح الگوی کشت، قیمت خرید تضمینی را هم پیش از شروع فصل کشت ابلاغ خواهیم کرد تا کشاورزان بتوانند طبق آن برای کشت برنامه‌ریزی کنند.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور درمورد حمایت از الگوی کشت، پیشنهاد بخشودگی آب بها را ارائه کردند که با همراهی وزارت نیرو تا هفته آینده این طرح را ابلاغ کرده و کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند از بخشودگی بخشی از آب بها هم برخوردار خواهند شد.

وی توضیح داد: براساس قانون، صادرات محصولات آب‌بر ۰.۵ درصد عوارض دارد و این امر برای حمایت از محصولات کم آب بر و تقویت کشت محصولات اساسی لحاظ شده است.

وزیر جهاد کشاورزی درباره صادرات محصولات جالیزی تاکید کرد: صادرات این محصولات را ممنوع نکرده‌ایم، اما با عوارض، بازار داخلی را کنترل می‌کنیم و در مواقع لزوم میزان عوارض را کاهش یا افزایش خواهیم داد، تلاش می‌کنیم صادرات محصولات کشاورزی را ممنوع نکنیم.

ساداتی‌نژاد در مورد مدیریت الگوی کشت نیز تصریح کرد: الگوی کشتی که به استان‌ها ابلاغ می‌شود بر اساس میزان نیاز داخل کشور و صادرات برنامه‌ریزی می‌شود و امیدواریم کشاورزان از الگوی کشت تبعیت کنند و بتوانیم بازار داخل و صادرات را کنترل کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۲۵ درصدی تولید برنج
نسبت به سال های قبل رقم خورد؛

رشد ۲۵ درصدی تولید برنج

ارسال نظر