بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
پروژه توسعه روستایی شبکه ملی USO رایتل با حضور وزیر ارتباطات
مراسم افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت هفته دولت، عصر روز سه‌شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مصطفی طاهری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و جمعی از مدیران شرکت‌های خدمات ارتباطی در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
کد خبر : ۲۶۱۹۷۳

پروژه توسعه روستایی شبکه ملی USO رایتل با حضور وزیر ارتباطات

بورس نیوز: همزمان با این مراسم پروژه اتصال روستای آناویز به شبکه اینترنت پرسرعت ۴.۵G رایتل برای بهره‌مندی خانوار‌های این روستای تابعه استان اردبیل از سرویس اینترنت پرسرعت رایتل، راه‌اندازی شد.

در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات روستایی، رایتل با اجرای طرح راه‌اندازی سایت جدید تلفن و اینترنت پرسرعت همراه، ۴۰ روستا از ۸ شهرستان خلخال، نوشهر، نکا، کیاسر، کجور، سوادکوه، ساری و بلده را به شبکه ملی اطلاعات، متصل کرد.

همچنین توسعه شبکه اتصال ۲۲ شهر جدید شامل ۲۲۰ سایت به شبکه اینترنت پرسرعت نسل چهارم و مجهز کردن ۱۱ شهر در شهر قدس و فردیس به فیبر نوری و وایرلس از دیگر طرح‌های اپراتور رایتل بود که روز گذشته و به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

در این مراسم همچنین اعلام شد که از ۲۸ اردیبهشت تا ۳۱ مرداد سال جاری دسترسی ۳۵۹ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات برقرار شده که از این تعداد ۴۰ روستا توسط رایتل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و بیشترین تعداد اتصالات در روستا‌های مازندران بوده است.

مدیرعامل رایتل در آیین افتتاحیه پروژه‌های ارتباطی در هفته دولت با اشاره به تلاش مستمر این اپراتور در حوزه توسعه ارتباطات روستایی، اظهار کرد: در سال اول اجرای این طرح ۱۰۰ هزار پورت پوششی راه‌اندازی و حالا بعد از ماه سوم ۲۰ هزار پورت در شهرقدس و فردیس فعال شد. انتقال فیبر تا درب خانه مشترکین مشکلاتی جدی دارد. ۵۰ درصد فیبر ۵۰ درصد وایرلس بسیار مشکل است.

یاسر رضاخواه درباره موفقیت‌آمیز بودن پروژه ققنوس رایتل در راستای برنامه‌های توسعه این اپراتور، توضیح داد: پیمانکار چینی مدتی پس از اجرای تحریم‌ها کشور ما را ترک کرد و این اتفاق مشکلاتی را در پی داشت. ما با هدف راهکار جدید و بومی‌سازی، ۷ ماه به صورت پایلوت با شرکت‌های دانش‌بنیان کار کردیم تا انتقال به نود جدید انجام شود. اجرای این پروژه شبیه به جراحی بود و ۱۲ ماه زمان برد و ۴۰ میلیون دلار هزینه تعویض این نمونه با نمونه خارجی بود. از آنجایی که امکان تامین مالی این روند وجود نداشت با همکاری ۱۵۰۰ نفر از نیرو‌های متخصص داخلی انجام شد. در اجرای این پروژه شرکت بهسا به عنوان زیرمجموعه همراه اول به رایتل کمک کرد. زیرساخت‌های رایتل به آزمایشگاه توسعه زیرساخت تبدیل شد و این پروژه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و شکست تحریم‌ها موفقیت‌آمیز اجرا شد.

وی گفت: در یک سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای پیشبرد پروژه‌ها توسط رایتل هزینه شده است. در همین راستا برنامه رایتل تامین مالی ۲ هزار میلیارد تومان در سال آینده است.

مدیرعامل رایتل همچنین از افزایش مشترکین این اپراتور در سه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی ۴ پروژه شامل دو پروژه کلان و دو پروژه داخل شرکت از دلایل جذب مشترک بوده است.

رضاخواه، با اشاره به مسیری که رایتل طی ده سال گذشته پیموده، تاکید کرد: در رایتل برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها ریسک‌پذیری بالایی صورت گرفته و ۱۰۰ درصد درآمد این شرکت برای توسعه سرمایه‌گذاری شده و اکنون این اپراتور در نقطه‌ای قرار دارد که درآمد خود را ۳ برابر افزایش داده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر