بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

امکان راه اندازی بورس بین الملل برای همه مناطق آزاد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در واقع بورس بین الملل اقدام ارزشمندی است که نه تنها در کیش و قشم، بلکه باید امکان راه اندازی آن در همه مناطق آزاد فراهم شود.
کد خبر : ۲۶۱۹۹۶

امکان راه اندازی بورس بین الملل برای همه مناطق آزاد

بورس نیوز: جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تاثیر بورس بین الملل برای تامین منابع و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد اشاره و اظهار کرد: بازار سرمایه و بورس یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌تواند موجب جذب سرمایه‌گذار شود.

وی افزود: در صورت عرضه بخشی از سهام واحد‌های تولیدی به شرکت‌های خارجی، زمینه ورود منابع ارزی به کشور فراهم می‌شود که این اقدام می‌تواند در این شرایط که با محدودیت ارزی مواجه هستیم، کمک شایانی به همراه داشته باشد.

قادری ادامه داد: از طرفی هم مشارکت خارجی‌ها در سهام واحد‌های تولیدی می‌تواند تقویت کننده امنیت کشور بوده و در حوادث مختلف همراه دولت باشند؛ زیرا در کشورمان با منافع همراه هستند و سعی می‌کنند در کنترل تنش‌ها تاثیرگذار باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: شرکت‌هایی که سهام آن‌ها در بورس بین الملل عرضه می‌شود، انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بازار‌های خارجی دارند تا بتوانند تامین منابع مالی مطلوبی داشته باشند.

وی عنوان‌کرد: در واقع بورس بین الملل اقدام ارزشمندی است که نه تنها در کیش و قشم، بلکه باید امکان راه اندازی آن در همه مناطق آزاد فراهم شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر