بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
تراز مثبت صادرات و واردات برق در سال جاری
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با توجه به پایداری شبکه برق و مدیریت مصرف در همه بخش ها، تراز واردات و صادرات به صورت کلی از ابتدای پیک تاکنون مثبت بوده است.
کد خبر : ۲۶۲۰۶۵

تراز مثبت صادرات و واردات برق در سال جاری

بورس نیوز: آرش کردی، مدیرعامل توانیر اظهار کرد: سال گذشته یک دوم از حجم مبادلات برق را صادرات تشکیل داده و پیش بینی می‌شود دو سوم از حجم مبادلات امسال صادرات و یک سوم واردات باشد.

مدیر عامل توانیر ضمن اشاره به انرژی خیز بودن کشور ادامه داد: با وجود منابع فراوان انرژی و همچنین وجود ۳ ماه محدودیت، وزارت نیرو سیاست‌های صادراتی را حفظ می‌کند و این موضوع به پایداری شبکه هم کمک خواهد کرد.

کردی اضافه کرد: گیرنده‌های خارجی خدمات برق ایران، انتظاراتی دارند که باید حداقل‌ها را حفظ کند. در سال ۱۴۰۰ قرارداد‌های صنعت برق به صورتی است که در ماه‌های اوج مصرف، در کف صادرات تداوم داشته باشد و برای شبکه مشکلی به وجود نیاورد. ضمن اینکه مشکلات حقوقی هم پیدا نشود و مطلوبیت صادرات در سایر فصول وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد: با توجه به پایداری شبکه برق و مدیریت مصرف در همه بخش ها، تراز واردات و صادرات به صورت کلی از ابتدای پیک تاکنون مثبت بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر