بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
بررسی طرح مدیریت اجاره بها تا سه هفته آینده در مجلس
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن، وزارت راه و شهرسازی با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، طرح مدیریت اجاره بها را بررسی کرده و تا دو الی سه هفته آینده این طرح برای بررسی بیشتر به مجلس ارائه می‌شود.
کد خبر : ۲۶۲۰۶۶

بررسی طرح مدیریت اجاره بها تا سه هفته آینده در مجلس

بورس نیوز: اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: برای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن، وزارت راه و شهرسازی با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، طرح مدیریت اجاره بها را بررسی کرده و تا دو الی سه هفته آینده این طرح برای بررسی بیشتر به مجلس ارائه می‌شود.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس اجرایی شدن این طرح برای کنترل و مدیریت بازار اجاره بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: دولت باید انبوه سازی ساخت مسکن اجاره‌ای را همانند ساخت ۴ میلیون واحدمسکونی در دستور کار خود قرار دهد و در اجرای این طرح حضور موثر شهرداری‌ها تاثیر گذار است. وزارت راه وشهرسازی برای راه اندازی مسکن اجاره‌ای انبوه مانند ساخت مسکن اقدام کند تا بازار مسکن از حالت تلاطم خارج شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در صورت خوب پیاده شدن این طرح و اجرایی شدن طرح مالیات از خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه که در صحن مجلس در نوبت است می‌توان آینده خوبی را برای بازار مسکن و اجاره ارزیابی کرد.

شاکری گفت: از دلایل عقب ماندگی بازار مسکن ایجاد فاصله بین عرضه و تقاضا، احتکار مسکن توسط سازندگان و ساخته نشدن واحد مسکونی توسط دولت قبل بوده که هم اکنون دولت با ورود و ساخت مسکن مورد نیاز مردم نه مسکن لاکچری می‌تواند این بازار را ساماندهی کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر