بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
محمدرضا پوررضایی، رئیس مرکز آموزش سازمان بورس در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

صدور ۲۴ هزار گواهینامه حرفه‌ای در سطوح هفت گانه

رئیس مرکز آموزش سازمان بورس گفت: تا به امروز ۲۴ هزار گواهینامه حرفه‌ای در سطوح ۷ گانه صادر شده و بخشی از نیاز بازار را تامین کردیم. امیدواریم با توسعه این برنامه‌ها تعداد افراد دارای گواهینامه حرفه‌ای را به تعداد مورد نیاز بازار ارتقا دهیم.
کد خبر : ۲۶۲۰۷۴

۲۴ هزار گواهینامه حرفه‌ای صادر کردیم//منتشر نشود//

محمدرضا پوررضایی، رئیس مرکز آموزش سازمان بورس درگفتگو با بورس نیوز،  تا بازار اظهار کرد: باتوجه به اینکه  در سازمان بورس درگیر تهیه سند آموزش، فرهنگسازی و ارتقای سواد مالی هستیم تا بتوانیم به طور مشخص از دیدگاه‌های اساتید و فعالان بازار سرمایه استفاده کنیم ، در نشست ها بحث‌ها به اشتراک گذاشته می شود.  امیدواریم در قالب برنامه و سندی که در حال پیگیری آن هستیم بتوانیم هماهنگی را میان ارکان، کانون ها، سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی ایجاد کنیم تا بتوانیم دامنه برنامه‌های آموزشی در حوزه بازار سرمایه را توسعه دهیم و این جزو کار‌هایی است که به طور مشخص و جدی سازمان بورس آن را دنبال می‌کند.

وی درباره اینکه آموزش سواد مالی برعهده آموزش و پرورش یا سازمان بورس بوده بیان کرد: گستره این فعالیت در سطح یک دستگاه یا نهاد مشخص قابل تعریف نیست. مطمئنا بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم می‌توانند در این امر نقش داشته باشند.

پوررضایی در این باره ادامه داد: برای تهیه سند ارتقای سواد مالی در سه بخش جداگانه؛ بورس، بانک و بیمه؛ این سه بخش هرکدام تقریبا یک سوم سند را باید تهیه کنند. ما در سازمان بورس یک سوم این سند که در حوزه بازار سرمایه است، دنبال می‌کنیم. تکمیل این سند باهماهنگی دو بخش مذکور پیش می‌رود.

وی درخصوص صدور گواهینامه‌های حرفه‌ای گفت: سازمان بورس در حوزه صدور گواهینامه‌های حرفه‌ای طی سال‌های گذشته برای تربیت نیروی انسانی متخصص و دارای گواهینامه حرفه‌ای با همکاری شرکت اطلاع رسانی اقدامات زیادی انجام داد. امروز مفتخریم که در تهران و چند مرکز استان آزمون برگزار می‌کنیم.

رئیس مرکز آموزش سازمان بورس در پایان گفت: تا به امروز ۲۴ هزار گواهینامه حرفه‌ای در سطوح ۷ گانه صادر شده و بخشی از نیاز بازار را تامین کردیم. امیدواریم با توسعه این برنامه‌ها تعداد افراد دارای گواهینامه حرفه‌ای را به تعداد مورد نیاز بازار ارتقا دهیم.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود ۴۲۲ میلیارد تومانی
سرمایه‌گذاری صدر تأمین از سود سهام محقق‌شده کسب درآمد کرد؛

سود ۴۲۲ میلیارد تومانی "تاصیکو" از محل معاملات واگذاری

ریسک سیاسی رفع شود، بورس بین‌المللی جذب سرمایه می‌کند
کامل ابراهیمیان، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

ریسک سیاسی رفع شود، بورس بین‌المللی جذب سرمایه می‌کند

منتظر شاخص یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی باشید
آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

منتظر شاخص یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی باشید

ارسال نظر