بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
در ۴۵ روز گذشته رخ داد؛

افزایش حجم انتشار اوراق گام

افزایش حجم انتشار اوراق گام
طبق اعلام سخنگوی بانک مرکزی، با تسهیل و ساده‌سازی انجام شده برای معامله اوراق گام، طی یک ماه و نیم اخیر حجم انتشار این اوراق به رقم ۱۳.۴ هزار میلیارد تومان رسید.
کد خبر : ۲۶۲۰۹۵

افزایش حجم انتشار اوراق گام

بورس نیوز: مصطفی قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی اعلام کرد: با تسهیل و ساده‌سازی انجام شده برای معامله اوراق گام، طی یکماه و نیم اخیر حجم انتشار این اوراق به رقم ۱۳.۴ هزار میلیارد تومان رسید در حالی که حجم انتشار این اوراق از زمان راه اندازی آن در بهمن ۱۳۹۹ تا تیرماه ۱۴۰۱ معادل ۸.۸ هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: با مصوبه شورای پول و اعتبار و هیئت عامل بانک مرکزی، اوراق گام به محض انتشار قابل تنزیل و معامله در بازار سرمایه است.

قمری وفا ادامه داد: فروشنده می‌تواند این اوراق را یا نزد خود نگه دارد و یا در صورت نیاز به نقدینگی آنرا در بازار سرمایه تنزیل کند و پول خود را از بازار سرمایه دریافت کند و در نهایت این اوراق در زمان سررسید، متعهد اوراق، وجه آن را به دارنده نهایی اوراق گام پرداخت خواهد کرد.

سخنگوی بانک مرکزی گفت: اوراق گام یک ابزار تامین مالی زنجیره‌ای و اعتباری است که با سهولت و ریسک پایین، امکان تامین مالی غیرتورمی ‎تولید را فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر