بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
کد فراگیر برای انجام امور بانکی اتباع خارجی
اتباع خارجی برای امور بانکی، افتتاح حساب و دریافت کارت بانکی، اخذ گواهینامه، ثبت نام بیمه تامین اجتماعی و رجوع به تمام ادارات دولتی باید کد فراگیر داشته باشند.
کد خبر : ۲۶۲۱۰۱

کد فراگیر برای انجام امور بانکی اتباع خارجی

بورس نیوز: اتباع خارجی برای امور بانکی، افتتاح حساب و دریافت کارت بانکی، اخذ گواهینامه، ثبت نام بیمه تامین اجتماعی و رجوع به تمام ادارات دولتی باید کد فراگیر داشته باشند. با توجه به محدودیت‌های بانکی ایجاد شده برای اتباع غیر ایرانی و همچنین الزام به داشتن کارت بانکی برای خرید نان، بعضی اتباع خارجی با مشکلاتی مواجه شده اند و برای حل این مسائل باید نسبت به ثبت نام در سامانه کد فراگیر و دریافت این کد اقدام کنند.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، اتباع خارجی باید کد یکتا را از مرجع قانونی دریافت کنند و آن کد مبنای تمام خدمات دریافتی تبعه خارجی از شبکه تلقی می‌شود، خدمات بانکی که به اتباع ارائه می‌شود سازوکار لازم را دارد و در قانون نیز پیش بینی شده است.

اولین قدم برای دریافت کد فراگیر ثبت نام در سامانه دریافت کد فراگیر به نشانی https://faragir-code.ir/ و وارد کردن اطلاعات به طور صحیح است. پس از ثبت نام در سامانه یک کد پیگیری دریافت می‌کنید و با کد پیگیری می‌توانید از وضعیت صدور کد فراگیر خود مطلع شوید. پس از پایان مرحله دوم عملیات صدور کد فراگیر شما تکمیل و یک پیامک شامل کد فراگیر برای شما ارسال خواهد شد.

انجام این مراحل به سادگی و به وسیله تلفن همراه هوشمند قابل انجام است و همچنین می‌توانید برای دریافت کد فراگیر با همراه داشتن مدارک مورد قبول به کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

برای دریافت کد فراگیر بارگزاری یکی از مدارک مقابل در سایت کفایت می‌کند: پاسپورت (صفحه اول عکس‌دار و به طور کامل)، دفترچه اقامت (صفحه اول عکس‌دار و به طور کامل و صفحه تمدید، اگر تمدید شده باشد)، کارت آمایش (فقط قسمت عکس دار کارت به طور کامل و با مشخصات)، پاسپورت خانواری (صفحه مشخصات شخص درخواست کننده و صفحه اصلی پاسپورت)، برگه تردد و یا برگه تردد بین شهری، دفترچه پناهندگی

برگه سرشماری بعنوان مدرک مورد تایید نیست و باید مدرک دیگری ثبت شود.

عکس و یا اسکن مدارک باید کاملا خوانا باشد و در صورتیکه مدرک خوانا و یا معتبر نباشد درخواست لغو شده و مبلغ پرداختی برگشت داده می‌شود.

 

کد فراگیر صادر شده ۱۲ رقمی است و افرادی که کد ۹ تا ۶ رقمی دارند باید برای نوسازی کد در سامانه ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر