بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
به دنبال برگزاری مجمع شرکت سرمایه گذاری صبا تامین؛

مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین با گزارش مقبول حسابرس برگزار شد

مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین با گزارش مقبول حسابرس برگزار شد
مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین برگزار شد؛ در این مجمع صورت‌های مال و توزیع ۷۰ درصد سود قابل تقسیم دوره در میان سهام‌داران به تصویب رسید.
کد خبر : ۲۶۲۱۶۹

سهامداران

بورس نیوز: مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین روز چهارشنبه، ۱۶ شهریورماه در سالن تلاش با حضور ۸۹.۳۱ درصد سهام‌داران این شرکت برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید محمدجواد میرطاهر مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین با ارائه گزارش فعالیت این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، تلاش کرده است در سال مالی گذشته به وظیفه اصلی خود که حفظ و ارتقای ارزش دارایی سهام‌داران است عمل کند. او ادامه داد: بهینه و متوازن‌سازی پرتفوی با هدف کیفی‌سازی سود، شناسایی فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری با هدف کسب بیشترین بازدهی و شناسایی و کاهش ریسک‌ها از جمله این اقدامات بوده است.

میرطاهر در تشریح این اقدامات اضافه کرد: افزایش سهم صنایع دارای سود تقسیمی مناسب از کل پرتفوی شرکت، افزایش سهم سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر از مجموع درآمد عملیاتی نسبت به سال قبل و اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های صبا به سمت شرکت‌های با بازدهی نقدی و سود تقسیمی بالاتر به طوری که سهم DPS در درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال مالی اخیر از ۴۱% به ۵۹% افزایش یافته از جمله این اقدامات بوده است.

مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین با گزارش مقبول حسابرس برگزار شد

میرطاهر ضمن اشاره به چشم انداز این شرکت برای تبدیل این شرکت به گروه مالی جامع، در توضیح اهم اقدامات این شرکت و شرکت‌های تابعه گفت: تشکیل جلسات هم افزایی با هلدینگ‏‌های تابعه شستا و تهیه بسته جامع تأمین مالی متناسب با پروژه‌های هر هلدینگ؛ اخذ کرسی هیأت مدیره در تمامی ارکان بازار سرمایه از جمله بورس، فرابورس، بورس انرژی، بورس کالا، کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری و کانون کارگزاران بورس واوراق بهادار برای اولین بار در خانواده شستا؛ انجام بزرگترین تأمین مالی تاریخ بازار سرمایه با انتشار ۴ هزار میلیارد تومان اوراق سازمان تأمین اجتماعی؛ عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا در فرابورس ایران؛ افزایش ارزش دارایی‌های صندوق‌اندیشه ورزان صبا تأمین از ۱۲۰۰ به ۴،۳۰۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری منابع مازاد شرکت‏‌های تابعه شستا؛ پیگیری فرآیند پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه شستا در بازار سرمایه و عرضه سهام شرکت سیمان آبیک در بورس؛ دانش بنیان شدن شرکت خدمات مدیریت صبا و ارائه محصولاتی بازار سرمایه‏ از جمله نقشه بازار، شاخص شستا و لاگین یکپارچه؛ اخذ گزارش مقبول برای تمامی شرکت‏‌های تابعه و اخذ موافقت اصولی تأسیس صندوق طلای شرکت سبدگردان‌اندیشه صبا و صندوق اوراق دولتی و برنامه‏ریزی جهت تأسیس اولین صندوق بخشی بازار سرمایه کشور از جمله اقدامات مهمی بوده که در مجموعه صبا تأمین رخ داده است.

مدیر عامل صبا تأمین با اشاره به خالص ارزش دارایی‌های صبا تأمین گفت: خالص ارزش دارایی‌های صبا تأمین نسبت به دوره مالی گذشته افزایش یافته و در دوره مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به بیش از ۵۲۷ هزارمیلیارد ریال رسیده است. این در حالی است که این اتفاق علی رغم تقسیم سود ۸،۶۸۵۰ میلیارد ریالی در دوره مالی قبل حاصل شده است.

در ادامه این نشست پیشنهاد صورت‏های مالی و تقسیم سود ۷۰ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین به تصویب رسید. بر این اساس ۷۰ درصد از حداکثر سود قابل تقسیم معادل ۴۵,۱۶۲ میلیارد ریال (۹۵۵ ریال به ازای هر سهم) در میان سهام‌داران توزیع شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر