بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
همزمان با تاکید همه مدیران، کارشناسان و کشاورزان بر لزوم اتخاذ به موقع سیاست‌های راهبری، اعلام نرخ خرید تضمینی گندم در فصل زراعی جدید، به امروز و فردا موکول می‌شود.
کد خبر : ۲۶۲۱۷۰

اعلام نرخ خرید تضمینی گندم امروز و فردا

بورس نیوز: در حالی که همه کارشناسان اقتصادی، مدیران و کشاورزان بر لزوم اتخاذ تصمیمات اثرگذار و پایه‌ای در زمان مناسب تاکید دارند، نرخ خرید تضمینی گندم که یکی از اساسی‌ترین موارد برای برنامه ریزی هاست، به تاخیر افتاده است.

بر اساس قانون، نرخ خرید تضمینی می‌بایست تا پایان تیرماه مشخص و اعلام شود، اما برخی از مسئولان معتقدند بر مبنای همین قانون، دولت تا پایان شهریورماه فرصت دارد، نرخ را اعلام کند.

در ماده دو قانون تضمین خرید محصولات اساسی آمده است: برای تعیین قیمت تضمینی، جلسات شورا حداقل سه ماه قبل از شروع سال زراعی، تشکیل و قیمت‌ها حداکثر تا آخر تیرماه همان سال تعیین می‌شود. قیمت‌های مصوب و سایر مصوبات شورا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ تصویب توسط رئیس شورا برای اجراء، ابلاغ و از طریق رسانه‌ها اعلان می‌شود.

دیروز نیز، علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با شبکه خبر سیما، همزمان با تاکید بر اینکه نرخ خرید تضمینی باید به موقع اعلام شود تا کشاورزان برنامه ریزی به موقعی داشته باشند، علت تاخیر در این کار را، اختلاف نظر کارشناسان بر سر نحوه پرداخت یارانه به کشاورزان عنوان کرد و گفت: درباره اینکه یارانه را به صورت نقد بدهیم و یا اینکه در قالب کود، بذر و ... در اختیار کشاورز گذاشته شود، بحث وجود داشت و بنابر این یک مقدار طولانی شد، اما ان شاالله همین چهارشنبه یا نهایتا تا پایان هفته، اعلام می‌کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: طبق قانون، تا پایان شهریورماه وقت داریم که قیمت خرید تضمینی را اعلام کنیم. البته آقای ساداتی نژاد گفتند ما می‌توانیم تا پایان تیرماه این -نرخ خرید تضمینی- را اعلام کنیم، اما با وجود بررسی‌های کارشناسی، تاکنون اعلام نشده است.

مهاجر در ادامه بار دیگر بر لزوم تصمیم گیری به موقع تاکید کرد و گفت: ما باید قیمت محصولات اساسی و گندم را به موقع و قبل از کشت اعلام کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خرید ۱۰۰ هزار تن گندم از آمریکا
وزارت بازرگانی عراق اعلام کرد؛

خرید ۱۰۰ هزار تن گندم از آمریکا

اعلام نرخ خرید تضمینی گندم تا پایان شهریورماه
در قانون بهره وری کشاورزی آمده است؛

اعلام نرخ خرید تضمینی گندم تا پایان شهریورماه

ارسال نظر