بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران گفت:

توسعه صادرات لوازم خانگی در دست اقدام

توسعه صادرات لوازم خانگی در دست اقدام
دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران گفت: با توجه به صادرات سالیانه متوسط ۲۵۰ میلیون دلاری لوازم‌خانگی، از برنامه ریزی برای توسعه صادرات در دست اقدام است.
کد خبر : ۲۶۲۱۹۵

توسعه صادرات لوازم خانگی در دست اقدام

بورس نیوز: عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران اظهار کرد: به همت بخش خصوصی، اکنون شاهد راه‌اندازی خط مونتاژ لوازم خانگی نظیر یخچال- فریزر و دیگر محصولات در کشور‌های سوریه، عراق و تاجیکستان هستیم.

هاشمی توضیح‌ داد: به دلیل مشکلات حمل و نقل محصولات، همچنین وجود مشکلات تعرفه‌ای و وضع تعرفه‌های سنگین در این کشور‌ها که مانعی بر سر راه صادرات محصولات کامل و ساخته شده بود، برخی شرکت‌های ایرانی اقدام به راه‌اندازی خط تولید با همراهی شرکت‌هایی از همان کشور‌ها کردند.

وی افزود: به این ترتیب، قطعات تولیدی ایرانی روانه این کشور‌ها شده و مونتاژ می‌شود و به نام برند ایرانی یا برند ثبت شده در کشور مقصد به فروش می‌رسد که حتی در بحث صادرات مجدد نیز می‌تواند کمک‌حال باشد. با توجه به مسائل منطقه‌ای، این مهم و توسعه صادرات لوازم‌خانگی در حال گسترش به دیگر کشور‌ها است و در این زمینه پتانسیل‌های خوبی در روسیه و سایر کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا وجود دارد.

وی افزود: با توجه به تحریم این کشور از سوی غربی‌ها، روس‌ها به ناچار برخی استاندارد‌هایی را که تا پیش از این برای لوازم خانگی لحاظ می‌کردند کنار گذاشته‌اند و همین مساله فعالیت در بازار این کشور را برای برند‌ها و شرکت‌های ایرانی راحت‌تر خواهد کرد.

هاشمی با اشاره به تولید اجاق گاز در روسیه، اظهار داشت: در این زمینه شرکت‌های ایرانی می‌توانند به صادرات اجاق گاز به این کشور اقدام کنند و حتی با توجه به بالا بودن کیفیت تولیدات ایرانی، قابلیت صادرات اجاق گاز‌های روسی به دیگر کشور‌ها وجود دارد.

وی، پکیج، آبگرمکن، بخاری، اجاق گاز و سایر محصولات گازسوز را دیگر محصولاتی برشمرد که می‌توان در روسیه برای آن‌ها بازار یافت.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران، همچنین تعیین هوشمندانه تعرفه‌های تجاری در حوزه اوراسیا را عاملی برای توسعه صادرات به کشور‌های این حوزه عنوان کرد.

هاشمی بیان کرد: با توجه به صادرات سالیانه متوسط ۲۵۰ میلیون دلاری لوازم‌خانگی، از برنامه ریزی برای توسعه صادرات در دست اقدام است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر