بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
کاظم پور،مدیرعامل شرکت پخش رازی در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

پخش رازی در مسیر افزایش سرمایه / امیدواری به افزایش سود خالص

مدیرعامل شرکت پخش رازی درباره برنامه افزایش سرمایه گفت: افزایش سرمایه نیز در سال‌های آینده در برنامه شرکت پخش رازی است.
کد خبر : ۲۶۲۱۹۷

بورس نیوز:

شرکت پخش رازی در نماد "درازی" ۱۵ شهریور ماه در بازار اول فرابورس عرضه اولیه شد . شرکت صنعتی کیمیدارو ، شرکت جابرابن حیان و شرکت داروسازی اسوه ، ۳ سهامدار عمده این مجموعه محسوب می شوند که در عرضه اولیه به تناسب سهام خود را در بازار اول فرابورس به فروش رساندند.

افزایش سرمایه در برنامه شرکت پخش رازی/سود خالص افزایش می یابد

کاظم پور،مدیرعامل شرکت پخش رازی درخصوص "درازی" در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: شرکت پخش رازی به عنوان دومین پخش دارویی کشور در حال فعالیت است. ۲۰ مرکز در سطح کشور دارد. فروش شرکت در سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان بود و در سال جاری بودجه فروش ۸ هزار میلیارد تومانی دارد. سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان سود خالص محقق کرد و برای سال جاری در نظر دارد این میزان را به ۳۵۰ میلیارد تومان برساند.

وی افزود: سهم شرکت پخش رازی از بازار داروی کشور ۱۰ درصد بوده و مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده در تلاش است این میزان را به ۱۵ درصد در سه سال آینده افزایش دهد.

وی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای شرکت بیان کرد: دو مرکز در دست احداث در کرمانشاه به زودی به بهره برداری خواهد رسید و دیگری در شهر بندرعباس است که در سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. سه استان نیز در دستور کار برنامه توسعه‌ای شامل استان گلستان، اردبیل و بوشهر است. امیدواریم شرکت پخش رازی به اهداف تعیین شده خود برسد و برنامه‌های مدنظر خود را محقق کند.

کاظم پور درخصوص سود تقسیم شده توضیح داد: ما دنبال این هستیم که هزینه‌های عمومی و مالی را کاهش دهیم. با کاهش این دو هزینه میزان سود به حدود ۴ درصد افزایش پیدا می‌کند که استاندارد سود خالص در صنعت پخش حدود ۳.۵ تا ۴ درصد است.

وی درباره برنامه‌های شرکت پخش رازی ادامه داد: شرکت پخش رازی زیرمجموعه شفا دارو است، ۵ شرکت قدرتمند تولیدی دارد که ۳ شرکت داروسازی اسوه، جابرابن حیان و کیمیدارو خود سهامداران پخش رازی هستند که ۸۰ درصد سهام شرکت پخش رازی را دارند. در کنار شرکت داروسازی دانا که بزرگترین آنتی بیوتیک ساز از نظر مواداولیه، تولید کننده محصول نهایی آنتی بیوتیک و بزرگترین مکمل ساز کشور نیز است، با وجود این شرکت‌ها امیدواریم که پخش رازی به حاشیه نرود. بعضی از شرکت‌های پخش که دچار مشکل می‌شوند واحد تولیدی قدرتمندی ندارند.

مدیرعامل شرکت پخش رازی درخصوص طرح توسعه‌ای داخل شرکت خاطرنشان کرد: بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل، استفاده از تجهیزات مکانیزه و انبارداری جزو طرح‌های شرکت است.

وی ادامه داد: شرکت پخش رازی در نظر دارد که سهم خود را در بازار افزایش دهد. برای این کار از طریق افزایش تولید در واحد‌های شرکای خود و تعامل با سایر تولیدکنندگان است.

کاظم پور در پایان درباره برنامه افزایش سرمایه گفت: افزایش سرمایه نیز در سال‌های آینده در برنامه شرکت پخش رازی است.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهام کامودیتی برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟
در همین راستا نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

سهام کامودیتی برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

تفکر
مهدی سوری ، کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

تفکر "سهامدار حرفه ای" تفکر خوبی است

ارسال نظر