بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
در بازارهای جهانی؛

هر اونس طلا نیز کاهشی شد

هر اونس طلا نیز کاهشی شد
بهای هر اونس طلا با ۲.۵ درصد کاهش به ۱۷۱۵ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۱۵ درصد کاهش نیز به ۱۷۱۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۲۲۰۹

هر اونس طلا نیز کاهشی شد

بورس نیوز: بهای هر اونس طلا با ۲.۵ درصد کاهش به ۱۷۱۵ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۱۵ درصد کاهش نیز به ۱۷۱۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد رشد کرد و بالاترین سطح دو دهه‌ای در جلسه قبل چندان دور نشد. مقامات فدرال رزرو روز چهارشنبه گفتند: در اظهاراتی که تداوم افزایش نرخ بهره تهاجمی بانک مرکزی را تشدید می‌کند، هنوز متقاعد نشده‌اند که بدترین ترس از تورم ایالات‌متحده گذشته است.

انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌متحده در نشست سیاستی خود در ۲۰ تا ۲۱ سپتامبر نرخ بهره خود را ۵۰ یا ۷۵ واحد پایه دیگر افزایش دهد.

گزارش فدرال رزرو در روز چهارشنبه نشان داد که فعالیت اقتصادی ایالات‌متحده در ماه جولای تا اواخر اگوست بدون تغییر باقی مانده است، اگرچه شرکت‌ها گزارش دادند که کمبود نیروی کار و فشار قیمت کاهش یافته است.

تمرکز بر نشست بانک مرکزی اروپا خواهد بود، جایی که به طور گسترده انتظار می‌رود بانک مرکزی در روز پنجشنبه نرخ‌های بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش دهد تا با تورم مقابله کند.

به نقل از رویترز، چین در پایان ماه اگوست ۶۲.۶۴ میلیون اونس تروی طلا را در اختیار داشت که نسبت به پایان ماه جولای تغییری نداشت. ارزش ذخایر طلای این کشور از ۱۰۹.۸۴ میلیارد دلار در پایان ماه جولای به ۱۰۷.۴۹ میلیارد دلار در پایان ماه اگوست کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸.۴۳ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۶۳.۷۱ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۰۲۹ دلار و ۲۳ سنت رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر