بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
جلوگیری از اقدامات خودسرانه بانک‌های خصوصی با طرح بانکداری
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طرح بانکداری جمهوری اسلامی یکی از دو طرح بسیار مهم برای اصلاح نظام بانکداری در کشور و نخستین طرح درباره اصلاح قانون بانک مرکزی است که با هدف افزایش اقتدار و استقلال بانک مرکزی طراحی شده است.
کد خبر : ۲۶۲۲۱۸

جلوگیری از اقدامات خودسرانه بانک‌های خصوصی با طرح بانکداری

بورس نیوز: سید محمد رضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: طرح بانکداری جمهوری اسلامی یکی از دو طرح بسیار مهم برای اصلاح نظام بانکداری در کشور و نخستین طرح درباره اصلاح قانون بانک مرکزی است که با هدف افزایش اقتدار و استقلال بانک مرکزی طراحی شده است. با اجرای این طرح، ارکان بانک مرکزی تقویت و رکن شورای فقهی قانونمندتر خواهند شد تا الگوی بانکداری اسلامی تقویت شود.

وی افزود: طرح دیگر مربوط به اصلاح قانون نظام بانکی است که اکنون در کمیسیون اقتصادی درحال چکش‌کاری است. این طرح پس از پشت سر گذاشتن مراحل بررسی آن در کمیسیون، جهت بررسی بیشتر و تصویب به صحن علنی خواهد آمد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خانه ملت ادامه داد: بانک‌ها بدون حساب و کتاب و رعایت سیاست‌های کلان به شرکت‌های زیرمجموعه خود تسهیلات می‌دهند که علاوه بر خلق پول، سبب تورم و افزایش حجم نقدینگی کشور می‌شوند که دود همه این مسائل به چشم مردم می‌رود لذا مجلس با تصویب طرح بانکداری جمهوری اسلامی درصدد است جلوی این رویه غلط را بگیرد.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر