بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
حامد ستاک، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

بورس نقش خود را در اقتصاد به درستی ایفا نمی کند

بورس نقش خود را در اقتصاد به درستی ایفا نمی کند
لازمه بورسی ارتقا یافته و پیشرو که بتواند نقش خود را در اقتصاد ایران به درستی ایفا کند، داشتن زیرساخت مناسب است.
کد خبر : ۲۶۲۲۵۶

تا ارتقای سطح کیفی بورس فاصله زیادی مانده است

بورس نیوز:

ابزارهای مالی جدید ، ورود سرمایه گذار خارجی ، شروع به آموزش سهامداران و حرکت به سمت بازار سهام بین المللی ، همگی در بازار سهام منفی مطرح می شوند اما پس از سبز شدن وضعیت نمادها ، همه و همه به فراموشی سپرده می شوند و همان وضعیت قبلی که سال ها جریان داشته ، ادامه پیدا می کند.

فاصله قابل توجه بازار سهام تا وضعیت مطلوب

در همین راستا حامد ستاک، کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: بازار سهام از نظر عمق، زیرساخت و گستردگی تا ارتقای سطح کیفی فاصله زیادی دارد. همچنین با توجه به نگاه دولت و مباحث حاکمیتی بورس نقش خود را در اقتصاد به درستی ایفا نمی‌کند. اگر به دنبال بحث توسعه بازار سهام هستیم برنامه جامع و بلند مدت نیاز است. موضوعی که این روز‌ها مطرح است افزایش تدریجی دامنه نوسان بوده و تا زمانی که از بین برود، اقدام مثبتی است و بورس را به سمت خروج از رفتار‌های هیجانی و تحلیل پذیری هدایت می‌کند.

حرکت توده وار به جای تحلیل

وی افزود: در چنین حالتی تحلیل، جایگزین رفتار توده وار می‌شود و از سوی دیگر قیمت‌ها زودتر به سطح ارزندگی خود می‌رسند حتی در نقاطی هم نقدشوندگی بازار ارتقا پیدا می‌کند. به صورت کلی حذف دامنه نوسان و شاید حجم مبنا اتفاق خوبی است، اما نکته مهم آمادگی بازار سهام برای این کار از لحاظ زیرساخت‌های لازم مانند شناوری سهم، صندوق‌های بازارگردانی، عمق بازار سهام و نگاه سهامدارعمده است. این موارد نیز به زمان و دستورالعمل‌های جدید نیاز دارد.

بورس بین المللی جذابیت بازار سهام را افزایش می دهد

ستاک گفت: اخبار حاکی از آن است که دامنه نوسان بازار اول بورس به سمت ۸ درصد می‌رود و بازار دوم بورس و فرابورس تغییرات ۶ درصد را شاهد است. در این بین هر امکانی که باعث جذب سرمایه‌گذار خارجی شود و از سوی دیگر فعالان و سرمایه‌گذاران داخلی امکان تبادلات بین‌المللی را داشته باشند، منجر به گسترش بازار سهام می‌شود. همچنین بورس بین‌المللی با جذب سرمایه خارجی و امکان حضور سرمایه‌گذاران با سطوح مختلف منجر به جذابیت بیش از پیش بازار سرمایه می‌شود.

بازار سهام بین المللی سبب عمیق شدن بازار سهام می شود

این فعال بورسی سخنان خود را چنین پایان داد: با بورس بین‌المللی ورود فعالان حرفه‌ای وعلمی‌تر شدن بورس را شاهد هستیم. همچنین ابزار‌های این چنینی منجر به عمق بخشیدن به بازار سهام می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
علی سعدوندی در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

طولانی ترین دوره تورم تاریخ بشر در ایران

سهام کامودیتی برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟
در همین راستا نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

سهام کامودیتی برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

پرورش نسلی با سواد مالی در ۵ یا ۷ سال آینده
مدیر آموزش شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس:

پرورش نسلی با سواد مالی در ۵ یا ۷ سال آینده

تفکر
مهدی سوری ، کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

تفکر "سهامدار حرفه ای" تفکر خوبی است

ارسال نظر