بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
آمادگی ایران برای ادامه همکاری سازنده با آژانس
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:ایران آمادگی خود را برای ادامه همکاری سازنده با آژانس اعلام کرده و می‌کند و آمادگی دارد که در مسیر زدودن تصاویر ساختگی و غیر واقعی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران با آژانس همکاری کند.
کد خبر : ۲۶۲۳۳۸

آمادگی ایران برای ادامه همکاری سازنده با آژانس

بورس نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها و طرح ادعا‌هایی از سوی آن‌ها علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهار کرد: این اقدام اروپایی‌ها، اقدامی نادرست و نسنجیده بود که در زمان نادرستی صورت گرفت و همانطور که قبلاً تاکید کرده‌ایم ناشی از محاسبات نادرست طرف اروپایی بود.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: توصیه ما به شرکای اروپایی مذاکره برای رفع تحریم‌ها این است که مسیر سازنده‌ای را در پیش بگیرند، خطای گذشته را جبران کنند و تلاش کنند که مسیر برای توافق باز شود.

وی ادامه داد: ایران آمادگی خود را برای ادامه همکاری سازنده با آژانس اعلام کرده و می‌کند و آمادگی دارد که در مسیر زدودن تصاویر ساختگی و غیر واقعی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران با آژانس همکاری کند، اما تاکید می‌کنیم همکاری با آژانس هم در مسیر حقوق است و هم در مسیر تکالیف. ایران همانطور که تکالیفی دارد، حقوقی هم دارد و این دو در کنار هم معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که در برخی از اظهارنظر‌ها مطرح شده که ادامه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها و حصول توافق در این زمینه به بعد از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا موکول شده است و آیا پیشنهاد و درخواستی از سوی طرف‌های مقابل در این ارتباط با ایران ارائه شده است، گفت: ما چنین درخواستی را تا این لحظه دریافت نکرده‌ایم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر