بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
کاهش ارزش پول ملی ژاپن به کمترین سطح ۲۴ سال اخیر
معاون دبیر کابینه دولت ژاپن خواستار انجام اقدامات مقتضی از سوی دولت این کشور در راستای جلوگیری از ادامه روند فزاینده کاهش ارزش پول ملی این کشور شد.
کد خبر : ۲۶۲۳۴۷

ارزش پول ملی ژاپن به کمترین سطح ۲۴ سال اخیر

بورس نیوز: معاون دبیر کابینه دولت ژاپن طی سخنانی خواستار انجام اقدامات مقتضی از سوی دولت این کشور در راستای جلوگیری از ادامه روند فزاینده کاهش ارزش پول ملی این کشور شد.

بر اساس این گزارش، «سئیجی کیهارا» ضمن اعلان هشدار ر خصوص وضعیت نامطلوب پول ملی این کشور گفت که ارزش ین ژاپن به پایین‌ترین حد خود طی ۲۴ سال گذشته رسیده است.

وی تاکید کرد: ارزش ارز (ملی) در حال ریزش یک سویه بوده و ما از نزدیک در حال رصد این وضعیت هستیم. باید اقدامات مقتضی را در این خصوص انجام دهیم.

لازم به ذکر است، ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به شکل بی سابقه‌ای در حال ریزش روزانه بوده که ناشی از واگرایی سیاست‌های اقتصادی بانک‌های مرکزی دو کشور در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی است.

در حالیکه فدرال رزرو آمریکا طی ماه‌های گذشته طی چندین مرحله اقدام به افزایش بهره بانکی به منظور مقابله با تورم و افزایش شاخص ارز ملی این کشور کرده، بانک مرکزی ژاپن همچنان در برابر هرگونه افزایش نرخ بهره بانکی مقابله می‌کند؛ موضوعی که منجر به تمرکز سرمایه گذاران بازار فارکس و تجار بر روی دلار آمریکا شده و کمتر کسی حاضر به سرمایه گذاری بر روی ین ژاپن است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر