بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
مدیر واحد توسعه و دانش گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد در همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال ۱۴۰۱:

معدن یکی از بزرگترین عوامل موثر بر توسعه اقتصادی، اجتماعی است

معدن یکی از بزرگترین عوامل موثر بر توسعه اقتصادی، اجتماعی است
از جمله چالش‌های صنعت معدنکاری می‌توان به افزایش میزان تقاضای جهانی برای مواد اولیه، کاهش عیار کانسنگ، بازار کار سختگیرانه، الزامات و استانداردهای تولید بالای محصول می‌توان اشاره کرد.
کد خبر : ۲۶۲۳۵۶

معدن یکی از بزرگترین عوامل موثر بر توسعه اقتصادی، اجتماعی است

بورس نیوز: سروش فولادچی، در همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال ۱۴۰۱ اظهارکرد: تحول دیجیتال با فناور‌ی‌های صنعتی انقلاب نسل چهارم مشابه اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا صنعتی، کلان داده و از این قبیل بهترین راه‌حل برای انجام این مهم در صنایع است.

وی افزود: تکنولوژی دیجیتال کمک می‌کند تا عملکرد در معدنکاری قسمت جدیدی در تمامی زنجیره ارزش معدن، از معدن تا بازار برسد.

فولادچی بیان کرد: عواملی چون نوسانات در بازار، تغییر در تقاضای جهانی، اهمیت و افزایش عمر معادن موجب تغییرات چشمگیر در این صنعت شده است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت معدن امروزه با چالش‌هایی همچون کاهش عیار ذخایر و کارایی عملکرد روبروست.

مدیر واحد توسعه و دانش گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد ادامه داد: طبق آمارهای اعلام شده، در دهه آینده با هوشمندسازی می‌توان از مرگ بیش از هزار نفر و جراحت ۴۴ هزار نفر جلوگیری کرد که این به معنی کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی این موارد است.

وی بیان کرد: شرکت ریوتینتو در سال ۲۰۲۰ بعد از استفاده از ماشین‌های خودران کوماتسو افزایش ۳۴ درصدی بهره‌برداری، کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه تعمیر دستگاه‌ها را گزارش می‌دهد.

فولادچی گفت: طبق گزارش‌های دانشگاه آکسفورد استفاده از سیستم حفاری از راه دور و کنترلی باعث افزایش سرعت حفاری شده و می‌تواند بهره‌وری را تا ۶۰٪ افزایش دهد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر