بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
نوسان قیمت نفت در محدوده ۹۰ دلار
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۰ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۱۹ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۲۳۷۲

نوسان قیمت نفت در محدوده ۹۰ دلار

بورس نیوز: قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در روز سه‌شنبه به‌خاطر نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد کمبود عرضه در آستانه زمستان در نیمکره شمالی افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۰ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۱۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۷ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی در سال جاری میلادی به‌خاطر بی‌ثباتی‌های به‌وجودآمده ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، بیش‌از ۱۵ درصد افزایش‌یافته است. کاهش عرضه گاز روسیه به اروپا در بحبوحه تحریم‌های غربی علیه این کشور به‌خاطر حمله به اوکراین باعث بالا رفتن هزینه انرژی شده‌است.
وزارت انرژی آمریکا در روز دوشنبه اعلام کرد ذخایر استراتژیک انرژی این کشور در هفته منتهی به نهم سپتامبر ۸.۴ میلیون بشکه کاهش‌یافته و به ۴۳۴.۱ میلیون بشکه رسیده‌است، یعنی پایین‌ترین رقم از اکتبر ۱۹۸۴.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مارس طرحی برای آزادسازی ۱ میلیون بشکه در روز از ذخایر استراتژیک نفتی طی ۶ ماه ارائه داد تا با افزایش قیمت سوخت در آمریکا مقابله شود.
وزیر انرژی آمریکا هفته گذشته خبر داد دولت بایدن در حال بررسی لزوم ادامه آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی پس‌از پایان این برنامه در اکتبر است.

دراین‌بین، کشور‌های عضو گروه ۷ قصد دارند یک سقف قیمت برای نفت روسیه تعیین کنند تا درآمد صادرات نفت این کشور محدود شود و درعین‌حال جریان نفت روسیه به کشور‌های در حال توسعه هم ادامه داشته باشد.

اما خزانه‌داری آمریکا هشدار داده این اقدام قیمت سوخت در آمریکا را در زمستان پیش رو بالاتر می‌برد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر