بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
ابلاغیه سازمان بورس مبنی بر تقسیم ۲۰ درصد سود سهام هلدینگ ها
بر اساس ابلاغیه سازمان بورس در خصوص اصلاح ماده ۵۸ اساسنامه هلدینگ‌ها، حداکثر ۲۰ درصد سود حاصل از فروش سهام پرتفوی آنها قابلیت توزیع دارد و بقیه باید به حساب اندوخته منتقل و افزایش سرمایه دهند.
کد خبر : ۲۶۲۳۸۲

ابلاغیه سازمان بورس مبنی بر تقسیم ۲۰ درصد سود سهام هلدینگ ها

بورس نیوز: مدیریت نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس، موضوع اصلاح ماده ۵۸ اساسنامه هلدینگ‌ها را ابلاغ و اعلام کرد: به استناد بند ۸ صورتجلسه ۵ آبان سال ۱۴۰۰ هیات مدیره سازمان بورس و با عنایت به موافقت ریاست سازمان در هامش نامه ۱۲ مرداد این مدیریت، ماده ۵۸ اساسنامه هلدینگ‌ها (سهامی عام و خاص) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۵۸: سود حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت در هر سال تا میزانی که منجر به زیان انباشته نشود به حساب اندوخته سرمایه‌ای منتقل و پس از رسیدن به نصف سرمایه ثبت شده شرکت و اخذ مجوز از سازمان بورس بنا به پیشنهاد هیات مدیره و با تصمیم مجمع فوق العاده قابل تبدیل به سرمایه است.

اندوخته سرمایه‌ای تا زمان ادامه فعالیت شرکت غیر قابل تقسیم بوده و صرفاً برای حفظ روند سوددهی شرکت با پیشنهاد هیت مدیره و تصویب مجمع عمومی عادی هر سال می‌توان حداکثر تا ۲۰ درصد از مبلغی که در همان سال به حساب اندوخته سرمایه منظور می‌شود، بین صاحبان سهام تقسیم کرد.

تبصره یک: کسری مبلغ منظور شده حساب اندوخته سرمایه‌ای به دلیل جلوگیری از انعکاس زیان انباشته باید از محل اولین سود انباشته در سنوات آتی تخصیص یابد.

تبصره ۲: در صورت وجود زیان انباشته، اندوخته سرمایه‌ای به میزان اقل اندوخته سرمایه‌ای پس از کسر زیان انباشته شرکت اصلی و اندوخته سرمایه‌ای پس از کسر زیان انباشته گروه، قابل تبدیل به سرمایه است.

کلیه شرکت‌های مادر/ هلدینگ (سهامی عام و خاص) موظف هستند با رعایت تشریفات مقرر در اساسنامه نسبت به اصلاح فوق حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ اقدام کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درصدد پرداخت سود سهام عدالت به صورت یکجا هستیم
معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی:

درصدد پرداخت سود سهام عدالت به صورت یکجا هستیم

ارسال نظر