بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد؛

رشد ۲۹ درصدی کسری بودجه آمریکا

رشد ۲۹ درصدی کسری بودجه آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که بودجه این کشور در ماه آگوست (مرداد)، ۲۲۰ میلیارد دلار کسری داشته که نسبت به آگوست سال گذشته که کسری ۱۷۱ میلیارد دلاری را ثبت کرده بود، ۲۹ درصد افزایش داشته است.
کد خبر : ۲۶۲۴۳۱

رشد ۲۹ درصدی کسری بودجه آمریکا

بورس نیوز: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که بودجه این کشور در ماه آگوست (مرداد)، ۲۲۰ میلیارد دلار کسری داشته که نسبت به آگوست سال گذشته که کسری ۱۷۱ میلیارد دلاری را ثبت کرده بود، ۲۹ درصد افزایش داشته است.

طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا درآمد‌ها در ماه اوت با ۳۵ میلیارد دلار یا ۱۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۳۰۴ میلیارد دلار رسیده است؛ با این حال، هزینه‌ها با ۸۴ میلیارد دلار یا ۱۹ درصد افزایش به ۵۲۳ میلیارد دلار رسید.

در ۱۱ ماه اول سال مالی ۲۰۲۲، که در ۳۰ سپتامبر به پایان می‌رسد، کسری بودجه از ۲.۷۱ تریلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته، ۶۵ درصد کاهش یافت و به ۹۴۶ میلیارد دلار رسید که بخش عمده آن به دلیل قانون برنامه کمک مالی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار بود.

سود بدهی فدرال در ماه آگوست به ۸۸ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ۵۸ میلیارد دلار در ماه مشابه سال گذشته افزایش یافت. تاکنون، بهره بدهی فدرال با ۲۹ درصد افزایش به ۶۷۸ میلیارد دلار رسیده است.

انتظار می‌رود با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای مبارزه با تورم، نرخ بهره بدهی همچنان به افزایش خود ادامه دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر