بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
آغاز اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی از اول آبان ماه
رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: عملیات اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی از تکالیف بر زمین مانده‌ای بود که از زمان تصویب آن در سال ۹۸ تاکنون بیش از دو سال و نیم می‌گذرد. بعد از ۱۵ ماه شروع به اجرا می کند.
کد خبر : ۲۶۲۴۵۰

آغز اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی از اول آبان ماه

بورس نیوز: داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: امروز روز بزرگی برای سازمان امور مالیاتی کشور است، عملیات اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی از تکالیف بر زمین مانده‌ای بود که از زمان تصویب آن در سال ۹۸ تاکنون بیش از دو سال و نیم می‌گذرد. بعد از ۱۵ ماه شروع به اجرا می کند.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی این قانون در دولت سیزدهم برای سازمان افتخار بسیار بزرگی است. یک نیاز ملی و تکلیف قانونی است که بعد از دو دهه اجرا می‌شود. اهمیت اجرای قانون در این است که نظام مالیاتی را به یک نظام روز آمد و جهان تراز تبدیل می‌کند.

منظور بیان کرد: پایانه‌های فروشگاهی، فعالان اقتصادی مکلف هستند هنگامی که تراکنش و عملیات خرید و فروش را انجام می‌دهند آن را الکترونیک ثبت و نسخه‌ای از صورت حساب صادر شده را برای پایگاه اطلاعاتی سازمان مالیاتی ارسال کنند.

وی افزود: اهیمت کار شفاف سازی است و مربوط به کسب و کار‌ها و خرید و فروش‌ها است و این امر می‌تواند با فعالان اقتصادی به زبان اعداد و اطلاعات مستند صحبت کند.

به گفته رییس سازمان امور مالیاتی کشور؛ با توجه به اینکه شرکت‌های بورسی بیشترین حجم فعالیت را در بین بنگاه‌های اقتصادی دارند و بخش بزرگ اقتصاد و تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین با اجرای این قانون، گام بزرگی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی برداشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های بورسی بسیار شفاف هستند، پیوستن شرکت‌های بورسی به سامانه پایانه فروشگاهی کار آسانی است. آنان با پیوستن به سامانه با ساز وکاری که برای آن‌ها تعریف شده کار خود را شروع می‌کنند.

منظور گفت: این شروع مهم با حضورارزشمند شرکت‌های بورسی و فرابورسی، گام ما را در اجرای قانون محکم‌تر می‌کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی توضیح داد: قانون پایانه‌های فروشگاهی بارزترین و گسترده‌ترین نماد هوشمند نظام مالیاتی است به گونه‌ای که از روستا تا شهر و از تولیدکننده تا واردکننده، همچنین نقطه نهایی واحد‌های صنفی در تعامل با مردم در سامانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد:اجرای این قانون به طور قطع درآمد‌های مالیاتی کشور را افزایش می‌دهد و ما در نظام مالیاتی تلاش داریم تمام مراودات با مردم را از درگاه خدمات الکترونیک و پنجره واحد انجام دهیم

او با پلیس راهور درباره راه اندازی سامانه نقل وانتقال خودرو همکاری کرده ایم سال گذشته درآمد دولت از مالیات بر نقل انتقال خودرو ۱۵۰۰ میلیارد تومان، اما ماروز ۲۷۰۰ میلیارد تومان درآمد وتا پایان سال از ۵هزار میلیارد تومان عبور می‌کند

معاون وزیر اقتصاد گفت: دنبال آن هستیم تا تمام موارد مالیاتی را از درگاه پنجره واحد الکترونیکی انجام دهیم و با این کار هم از هدر رفتن وقت مردم برای قانع کردن ممیز‌های مالیاتی جلوگیری و حقوق دولت ایفا می‌شود.

او گفت: قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده تماما در بستر قانون پایانه‌های فروشگاهی اجرا شده وقانون مالیات بر ارزش افزوده آغار شده است

اشتراک گذاری :
ارسال نظر