بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی

کاهش میزان جوجه ریزی در کشور

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: هر کیلوگرم مرغ زنده در استان‌ها ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است که این رقم حول و حوش نرخ مصوب این کالاست، اما با قیمت تمام شده تولید حدود ۶ تا ۷ هزار تومان فاصله دارد.
کد خبر : ۲۶۲۴۵۱

کاهش میزان جوجه ریزی در کشور

بورس نیوز: حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روز‌های اخیر در بازار قیمت اظهار کرد: هر کیلوگرم مرغ زنده در استان‌ها ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است که این رقم حول و حوش نرخ مصوب این کالاست، اما با قیمت تمام شده تولید حدود ۶ تا ۷ هزار تومان فاصله دارد.

اسدالله نژاد با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده در حال حاضر حدود ۵۰ هزار تومان است، افزود: قرار است دولت در یک هفته آینده (۳۱ شهریور ماه) قیمت مرغ را اصلاح و اعلام کند.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: بر این اساس قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بیش از ۵۰ هزار تومان است که آنالیز آن برای اتخاذ تصمیم به وزارت جهاد پیشنهاد و ارسال شده و مرغ گرم نیز در بازار بیش از ۷٠ هزار تومان خواهد شد.

اسدالله نژاد گفت: می‌دانیم شرایط مردم مساعد نیست و این افزایش قیمت روی معیشت خانوار و سرانه مصرف مرغ در کشور تأثیر منفی می‌گذارد، اما مساله اینجاست که تولیدکنندگان نیز در زیان شدید هستند و در ۴۵ روز گذشته از این مساله به شدت آسیب دیده‌اند و استمرار زیان تولید کنندگان و مزیت تولید و اشتغال و سرمایه گذاری انجام شده را تحت‌الشعاع قرار داده و مرغداران را زمین‌گیر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی دولت باید از مردم حمایت و از محل درآمد اصلاحات یارانه‌ای به مردم کمک کند که یکی از این روش‌ها تهیه کالابرگ الکترونیکی برای خرید محصولات پروتئینی است و یارانه نقدی قطعاً مرغ را بر سر سفره‌ها نبرده و امنیت غذایی را تهدید خواهد کرد.

این فعال بخش خصوصی به صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی اشاره و اضافه کرد: آقای ساداتی نژاد عنوان کرده از واحد‌های تولیدی باید حمایت شود و واحد تولیدی بنگاه خیریه نیست این صحبت به این معنی است نباید یارانه‌ای را که قرار است به مصرف کننده بدهند از جیب تولیدکننده بردارند و در دو ماه گذشته و در حال حاضر دقیقاً بخشی از یارانه‌ها از جیب مرغداران در حال پرداخت هست و صنعت توان چنین هزینه‌ای را به صورت دستوری ندارد.

اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش میزان جوجه‌ریزی در ماه‌های اخیر عنوان کرد: میزان جوجه‌ریزی بر اساس تأیید و تخلیه (مقدار جوجه‌ریزی که به صورت قطعی انجام و در سامانه دامپزشکی ثبت شده است) در اردیبهشت ماه ۱۲۳ میلیون قطعه، در خرداد ۱۰۸ ملیون قطعه در تیر ماه ۹۱ میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه و در مرداد ماه ۹۰ میلیون و ۷۲۰ هزار قطعه بوده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: میزان جوجه‌ریزی در شهریور ماه نیز تا امروز ۶۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بوده که هشدار؛ و پیام‌های خوبی با کاهش حدود ۳٠ درصدی تولید مخابره نمی‌شود و می‌تواند زنگ هشدار جدی برای به خطر افتادن مزیت تولید، اشتغال و امنیت غذایی باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر