بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
افزایش قیمت بنزین در دولت و مجلس مطرح نشد
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: افزایش قیمت بنزین به هیچ عنوان نه در دولت و نه در مجلس مطرح نشده و اصلاً معنا هم ندارد. دولت نیز به دنبال راهکار‌های غیر قیمتی مانند کنترل جایگاه‌ها در مرز‌ها و همچنین مدیریت کارت‌های سوخت است.
کد خبر : ۲۶۲۴۵۷

افزایش قیمت بنزین در دولت و مجلس مطرح نشد

بورس نیوز: رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره افزایش قیمت بنزین اظهارکرد: در بحث بنزین مهم‌ترین مسئله این است که ما باید بهینه‌سازی مصرف سوخت را داشته باشیم و خودرو‌های کم‌مصرف تولید کنیم. در کنار این حمل و نقل عمومی را توسعه کنیم؛ چراکه اگر مردم در حمل و نقل عمومی مشکل نداشته باشند، مصرف نسبت به حال حاضر کاهش می‌یابد.

وی افزود: افزایش قیمت بنزین به هیچ عنوان نه در دولت و نه در مجلس مطرح نشده و اصلاً معنا هم ندارد. دولت نیز به دنبال راهکار‌های غیر قیمتی مانند کنترل جایگاه‌ها در مرز‌ها و همچنین مدیریت کارت‌های سوخت است.

سنگدوینی ادامه داد: تعداد زیادی از جمعیت ما که در دهک‌های پایین جامعه هستند از خودروی شخصی برخوردار نیستند و وقتی خودرو شخصی نداشته باشند از سوخت و یارانه سوختی بنزین استفاده نمی‌کنند، باید این ساماندهی و درست شود که حداقل آن‌هایی که خودرو ندارند و دهک‌های پایین جامعه هستند، از این قضیه برخوردار شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: باید دولت در این رابطه لایحه بدهد تا این افراد نیز از یارانه سوخت بهره‌مند شوند، اما در مسئله بنزین گران کردن بنزین به هیچ وجه مطرح نبوده و نیست.

وی تاکید کرد: قاچاق سوخت یکی از مشکلات عدیده در داخل کشور است. وقتی قیمت سوخت، قیمتی باشد که در جوار همسایگی ما قیمت‌ها چند برابر است، مطمئناً آن‌هایی که در شرایط سختی زندگی می‌کنند یا در مدار مرزی هستند و درآمد آنچنانی ندارند، سراغ این موارد می‌روند.

سنگدوینی گفت: در حال حاضر با افزایش قیمت نفت در جهان، قاچاق درآمد زیادی دارد. قیمت یک لیتر بنزین در ترکیه پنجاه یا شصت هزار تومان و در افغانستان سه چهار برابر است و این باعث می‌شود که افراد سودجو سوءاستفاده کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت قاچاق بسیار مهم است، تاکید کرد: درایام پیک مصرف بنزین ۱۳۰ میلیون لیتر است که این عدد بالاست و دولت در این زمینه طرح‌های غیر قیمتی را پیاده‌سازی کند تا مصرف و قاچاق سوخت کنترل شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر