بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تاکید بر اینکه «اروپا در همه ابعاد اقتصادی و انرژی ناشی از جنگ اوکراین محکوم به ضرر است» اطمینان داد این کشور با برخورداری از بزرگ‌ترین ذخایر نفت خام جهان، آماده است تا به شیوه‌ای با ثبات و ایمن، نفت و گاز خود را به بازار جهانی عرضه کند.
کد خبر : ۲۶۲۴۶۷

آمادگی ونزوئلا برای عرضه نفت به بازارهای جهانی

بورس نیوز: نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در دیدار با دبیرکل اوپ کاظهار کرد: ونزوئلا آماده ایفای نقش خود و تامین نفت و گاز مورد نیاز اقتصاد جهان با هماهنگی اوپک‌پلاس به بازار جهان است.

مادورو در این دیدار اطمینان داد که ونزوئلا به طور اساسی، صنعت نفت خود را از فساد یک مافیا که به طور قابل توجهی، ساختار اخلاقی و عملکرد آن را ویران کرده بود، بازیابی کرده است.

وی تاکید کرد این کشور همچنین آماده است تا تولید محصولات تصفیه شده و کود‌های شیمیایی خود را «به صورت تدریجی و سریع» افزایش دهد.

مادورو افزود: ونزوئلا یک پیشنهاد بسیار مهم از نظر کیفیت و کمیت کود برای برادران ما در جهان، برای کلمبیا، برای پرو، برای جمهوری دومینیکن و برای همه کسانی که در جهان به کود‌های با کیفیت و با قیمت مناسب نیاز دارند، دارد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با اشاره به وضعیت ناشی از درگیری نظامی اوکراین که جهان با آن مواجه است، تاکید کرد «تحریم‌های غیر منطقی و غیر قابل توجیه علیه روسیه، جهان را در ماه‌های اخیر به جنون کشانده است».

وی افزود: اروپا در تمام ابعاد اقتصادی و انرژی، محکوم به ضرر است.

دبیرکل اوپک ساعاتی پیش از اظهارنظر‌های مادورو، با پیش‌بینی اینکه تقاضای انرژی در دو دهه آینده افزایش خواهد یافت، اطمینان داد ونزوئلا نقشی کلیدی در تامین تقاضای جهانی انرژی ایفا خواهد کرد.

این نخستین سفر الغیص به ونزوئلا پس از منصوب شدن به عنوان دبیرکل اوپک در ژانویه گذشته است. الغیص برای سه سال آینده، دبیری کل اوپک را عهده‌دار خواهد بود.

هیثم الغیص افزود: ونزوئلا نقشی کلیدی در رویارویی با همه چالش‌های پیش‌رو خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر