بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
محمد ابراهیم سماوی، کارشناس بازار رمزارزها در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

به صعود بازار رمز ارزها امیدوار باشیم؟

به صعود بازار رمز ارزها امیدوار باشیم؟
افزایش بهره توسط فدرال رزرو علاوه بر تقویت شاخص دلار ، در بازارهای جهانی تاثیر قابل توجهی بر جای گذاشته است.
کد خبر : ۲۶۲۵۸۰

عرضه محصولات در بورس کالا پایان زیان‌دهی خودرویی‎‌هاست؟

بورس نیوز:

افزایش بهره توسط فدرال رزرو علاوه بر تقویت شاخص دلار ، در بازارهای جهانی تاثیر قابل توجهی بر جای گذاشته است.

وضعیت بیت کوین چگونه خواهد بود؟

در همین راستا محمد ابراهیم سماوی، کارشناس بازار به بورس نیوز گفت: با توجه به سیاست‌های انقباضی آمریکا شاهد روند افزایشی قیمت در بازار رمزارز‌ها نیستیم و به صورت کوتاه مدت بیت‌کوین در کانال ۱۷ تا ۲۱ هزار دلار قرار می‌گیرد که این روند نیز مشابه سال ۲۰۱۸ است. ادامه دار بودن سیاست انقباضی در آمریکا می‌تواند منجر به نوسان بازار رمزارز‌ها با همین روند تا انتهای سال جاری میلادی شود. علاوه بر سیاست انقباضی در آمریکا عامل بنیادی بازار کریپتو که جدول قیمتی نام دارد بر این بازار اثرگذار است و به نظر می‌رسد تا یک سال و نیم آینده این اتفاق رخ ندهد و معمولا بعد از این اتفاق عرضه بیت‌کوین کم شده و قیمت بالا می‌رود و به تبع آن آلت کوین‌ها نیز با افزایش قیمت همراه می‌شوند.

وی افزود: اگر تجربیات گذشته یعنی اصلاح ۸۰ تا ۸۵ درصدی پس از ریزش‌های بیت‌کوین را مبنا قرار دهیم زمان مناسبی برای خرید بیت‌کوین نیست، اما با توجه به کف‌های قیمتی در تحلیل‌های کوتاه مدت بنیادی در مرز‌های ۱۷ – ۱۸ هزار دلار می‌توان خرید کرد.

این فعال بازار سهام در خصوص وضعیت بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: بورس به خاطر بلاتکلیفی برجام در هاله‌ای از ابهام قرار دارد با چنین شرایطی ترجیح بر حفظ نقدینگی به جای ورود به دارایی‌های امن است. حتی داخل بازار سهام بیشتر نقدینگی به سمت صندوق‌های درآمد ثابت می‌رود. همچنین در بازار‌های موازی، مسکن در بازده رتبه اول قرار دارد که نشانگر حجم نقدینگی پارک شده در دارایی امن است.

مالیات محرک بورس خواهد بود؟

وی با اشاره به اخذ مالیات در بودجه سال بعد ادامه داد: در اواخر دی و ابتدای بهمن موضوع مالیات مشخص می‌شود. در چنین حالتی اگر در بخش ابزار‌های بازار سرمایه کمی تنوع بخشی ایجاد شود ممکن است بخشی از نقدینگی به سمت آن سوق پیدا کند. البته باید سیستم دریافت مالیات ممیزی‌محور نباشد؛ بلکه سامانه‌محور باشد. وقتی خطای انسانی به حداقل برسد می‌توان به بحث مالیات خوش بین بود. محرک اصلی بورس، مشخص شدن و تحلیل‌پذیری کل اقتصاد است، اما از سویی حجم نقدینگی رو به افزایش است که خود مانعی برای تحلیل‌پذیر شدن اقتصاد است.

منتظر افزایش ۲۵ درصدی نرخ دلاری باشید

سماوی تشریح کرد: اگر برجام نهایی نشود در سال‌های بعد می‌توان نرخ بالاتر از ۲۰ تا ۲۵ درصد از نرخ‌های فعلی را برای دلار متصور بود. با توجه به حجم نقدینگی موجود در جامعه و نرخ تورمی که همچنان بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند، چندان امیدی به توقف دلار در محدوده ۳۰ هزار تومان در سال بعد نیست.

صنایع پیشتاز نیمه دوم سال جاری 

وی سخنان خود را چنین پایان داد: در صنایع کامودیتی محور اصلاح قیمتی نرخ‌های جهانی و رشد کند نرخ ارز نیما ظرفیت پیشتازی را مهیا کرده‌ است. فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی و پتروشیمی‌ها (به‌ویژه اوره‌ای ها چراکه اوره در جهان تا انتهای سال میلادی روند صعودی به خود می‌گیرد) از دیگر صنایع پیشتاز هستند. در سایر صنایع برخی خودرویی‌ها باعرضه محصولات خود در بورس کالا توانسته‌اند کمی روند زیان‌دهی را کاهش دهند و بقیه صنایع نیز چشم انتظار برجام هستند.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دو دلیل که می توان به شرایط زغال سنگی ها خوش بین بود
سعید صمدی، دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

دو دلیل که می توان به شرایط زغال سنگی ها خوش بین بود

سود‌های تخیلی و افزایش سرمایه‌ای مضحک در "ثنور"

سکوت ، مشارکت در فساد یا بی سوادی کارشناسان

صعود ۲ الی ۳ ماهه بازار سهام از اواسط مهر
هابیل خاوری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

صعود ۲ الی ۳ ماهه بازار سهام از اواسط مهر

ارسال نظر