بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت:

جهش صادرات محصولات کشاورزی با عضورت در شانگهای

جهش صادرات محصولات کشاورزی با عضورت در شانگهای
رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای به طور حتم باعث جهش مبادلات تجاری و صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی خواهد شد.
کد خبر : ۲۶۲۵۸۷

جهش صادرات محصولات کشاورزی با عضورت در شانگهای

بورس نیوز: سید رضا نورانی، رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در خصوص عضویت دایمی ایران در سازمان همکاری شانگ‌های و تاثیر آن بر صادرات محصولات کشاورزی، اظهار کرد: اکنون کشور‌هایی علاوه بر تامین محصولات کشاورزی و مواد غذایی خود توان صادرات مازاد تولید را دارند که ایران نیز یکی از این کشور‌ها محسوب می‌شود؛ اما طی سال‌های اخیر با مشکلات زیادی در بخش صادرات روبرو بودیم.

وی افزود: تحریم‌ها باعث شد صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی تنها به کشور‌های همسایه و حوزه خلیج فارس و بخشی کشور‌های سی‌ای اس و روسیه اکتفا کند؛ اما با عضویت در سازمان شانگ‌های با افزایش صادرات ایران می‌تواند شرایط اقتصادی، مسائل مالی و روابط بانکی را حل و فصل کند.

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی تصریح کرد: اکنون برخی کشور‌ها علاقه‌مند به مبادلات تجاری در حوزه محصولات کشاورزی و مواد غذایی و صنعتی هستند به طور مثال در گذشته ما با ازبکستان روابط اقتصادی محدود داشتیم؛ اما در بحث معاهده شانگ‌های روابط تجاری ما افزایش می‌یابد و در بخش صادرات جهش خواهیم داشت.

نورانی بر این باور است که ایران با عضویت در سازمان همکاری شانگ‌های می‌تواند در محصولات کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات کشاورزی، صنعت دام، طیور و آبزیان مبادلات تجاری خوبی داشته باشد به طور مثال باید بررسی کنیم که ازبکستان چه کالایی را نیاز دارد و ما چه کالا‌هایی را می‌توانیم صادر و وارد کنیم.

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: ما باید ابتدا زیرساخت‌های صادراتی به خصوص در مبادی صادراتی خود را تقویت کنیم، زیرا با این زیرساخت موجود نمی‌توانیم صادرات را توسعه دهیم و جهشی در این بخش داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی ناوگان صادراتی ما باید نوسازی شود، به طوری که اکنون به طور جدی با کمبود ناوگان جاده‌ای (کانتینر‌های یخچالی) روبرو هستیم که باید این مهم مرتفع شود.

نورانی ادامه داد: وقتی بازار‌های جدید صادراتی مهیا می‌شود باید به تناسب آن زیرساخت‌ها هم تغییر کند تا بتوانیم پاسخگوی نیاز کشور‌های عضو شانگ‌های باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ایران؛ مسیر ترانزیتی اتصال کشورهای عضو سازمان شانگهای
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت:

ایران؛ مسیر ترانزیتی اتصال کشورهای عضو سازمان شانگهای

ایران می تواند به هاب انرژی تبدیل شود
با عضویت در سازمان شانگهای؛

ایران می تواند به هاب انرژی تبدیل شود

ارسال نظر