بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
وزیر جهاد کشاورزی از خرید هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از ابتدای فصل برداشت سال جاری تا به امروز در کشور خبر داد.
کد خبر : ۲۶۲۶۷۳

تولید برنج 25 درصد افزایش یافت

بورس نیوز به نقل از تسنیم، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی از خرید هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از ابتدای فصل برداشت سال جاری تا به امروز در کشور خبر داد و اظهار کرد: گندم محوری‌ترین محصول کشاورزی در کشور است.

وی ضمن اشاره به اینکه سال گذشته میزان تولید گندم در کشور بر مدار کاهشی بود، افزود: دولت در این سال ۴,۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ابتدای سال‌جاری هیئت دولت قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین کرد در حالی که این رقم برای سال ۱۴۰۰ معادل ۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بود.

وی در ادامه افزود: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از ۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم یک اتفاق حمایتی بزرگ برای کشاورزان کشور قلمداد می‌شود.

ساداتی نژاد اضافه کرد: دولت تا امروز بیش از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خریداری و همینطور ۶۷ هزار میلیارد تومان به گندمکاران ایرانی پول پرداخت کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کشاورزی قراردادی محوری‌ترین کار در این وزارت خانه است، گفت:هدف این طرح تامین منابع و حمایت مالی از کشاورزان است.

وی افزود: کشاورزی قراردادی ضمن هموار کردن مسیر خودکفایی تولید محصولات کشاورزی باعث افزایش تولید، کاهش واردات و بهبودی وضع اقتصادی کشاورزان می‌شود.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات دربخش کیفیت محصولات کشاورزی کم کوددهی بواسطه بالا بودن قیمت کود در کشور بود.

وی اضافه کرد: کشاورز به دلیل کمبود نقدینگی توان کوددهی به زمین‌های خود را نداشت و این باعث کاهش حاصلخیزی خاک اراضی کشاورزی، کاهش میزان تولید در واحد سطح و افت کیفیت محصولات می‌شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت در جهت حمایت از کشاورزان به کود کشاورزی یارانه اختصاص داد تا آنان بتوانند با قیمت مناسب کود مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی در ادامه از افزایش ۲۵ درصدی میزان تولید برنج طی سال جاری در کشور خبرداد و افزود: خوشبختانه امسال کیفیت برنج بالا و میزان ضایعات به شدت کاهش یافته است.

ساداتی نژاد ضمن اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تولید جو طی سال جاری در کشور اظهارداشت: ایران در تولید ذرت علوفه‌ای نیز به خودکفایی ۱۴ میلیون تنی رسیده است.

وی اضافه کرد: تمامی این توفیقات ناشی از نوع نگاه، برنامه‌ریزی و حمایت از حوزه کشاورزی در مملکت بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: امسال برای نخستین بار در کشور یارانه کشت سویا به مبلغ ۶ میلیون تومان به ازای هر هکتار با هدف تقویت و تامین دانه‌های روغنی در داخل به کشاورزان پرداخت شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی

کاهش میزان جوجه ریزی در کشور

اعلام قیمت خرید تضمینی ۲۵ محصول اساسی
از سوی وزیر کشاورزی اعلام شد؛

اعلام قیمت خرید تضمینی ۲۵ محصول اساسی

ارسال نظر