بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
ثبت و تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات
تاسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری در این حوزه در دستور کار صندوق بازنشستگی کشوری قرار گرفت.
کد خبر : ۲۶۲۶۷۸

ثبت و تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات

بورس نیوز به نقل از فارس، با دستور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن بر استفاده از ظرفیت ماده (۵) قانون جهش تولید مسکن و راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات، تاسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری در این حوزه در دستور کار صندوق بازنشستگی کشوری قرار گرفت.

با توجه به اقدامات قبلی انجام شده در این حوزه و وجود تجربه راه‌اندازی نهاد‌های مالی دیگر، موافقت اصولی با تاسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات (REIT) کشور انجام شد و صندوق مذکور در هفته گذشته نزد اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، پروژه تاسیس و راه اندازی این صندوق در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری بر عهده شرکت گروه مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر) است.

صندوق املاک و مستغلات (REIT) عملاً نوعی سرمایه گذاری خُرد در حوزه املاک و مستغلات توسط مردم است تا به این صورت افراد بتوانند به جای خرید یک واحد کامل ملک، اعم از مسکونی، تجاری یا اداری نسبت به خرید بخش کوچکی از یک ملک با سرمایه‌گذاری‌های خُرد اقدام کنند.

یکی از تمایز‌های این نوع سرمایه‌گذاری با صندوق زمین و ساختمان این است که صندوق املاک و مستغلات، بر روی ملک ساخته شده در حال بهره‌برداری تاسیس می‌شود و سرمایه‌گذاران، علاوه بر بهره‌مندی از فرصت افزایش قیمت ملک، می‌توانند اجاره‌بها نیز دریافت کنند.

حسب آنچه در امیدنامه پیشنهادی صندوق املاک و مستغلات «مدیریت ارزش مسکن» به عنوان نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور آمده است، پرداخت اجاره به صورت ۳ ماهه خواهد بود که پس از کسر هزینه‌های جاری به حساب دارندگان واحد‌های سرمایه‌گذاری واریز خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با توجه به درخواست صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی؛

"استقلال" متوقف شد

ارسال نظر