بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
رمزارزها یکی از راه های دور زدن تحریم هاست
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رمزارز‌ها اساسا یکی از راهکار‌ها جهت دور زدن تحریم‌ها قلمداد می‌شود و این موضوع می‌تواند یک اقدام مثبت در کشور محسوب شود.
کد خبر : ۲۶۲۷۴۱

رمزارزها یکی از راه های دور زدن تحریم هاست

بورس نیوز: محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ایجاد رمزارز ملی بر پایه ریال و آثار و تبعات آن اظهار کرد: رمزارز ملی به هر حال به عنوان یک ظرفیت قلمداد می‌شود و می‌تواند به ورود ما به حوزه رمز پول‌ها کمک کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: حوزه رمز پول‌ها یکی از ظرفیت‌های مهمی است که کمک می‌کند ما در فرآیند‌های ارتباطیمان با واحد‌های پولی خارج از کشور به مانند رمز ارز‌ها مسیر درستی را طی کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: این ظرفیت کمک می‌کند تا ما در حوزه‌های اقتصادی از رمز ارز‌ها انتفاع ببریم و از این ابزار‌ها استفاده دقیقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما اقدام بانک مرکزی در ایجاد رمز ارز ملی بر پایه ریال را اقدام قالب قبولی می‌دانیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که همزمان با اقدام بانک مرکزی این امکان وجود داشته باشد که ما بتوانیم حوزه تولید رمز ارز در داخل کشور را با توجه به محدودیت‌هایی که قبلا در بحث انرژی وجود داشت، خارج کنیم و اجازه دهیم کسانی که می‌توانند از روش‌های تجدید پذیر‌ها برای تولید رمز ارز استفاده کنند، این موضوع را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: حوزه رمزارز‌ها می‌تواند به افزایش صادرات و مراودات اقتصادی ما در کشور کمک کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رمز ارز‌ها اساسا یکی از راهکار‌ها جهت دور زدن تحریم‌ها قلمداد می‌شود و این موضوع می‌تواند یک اقدام مثبت در کشور محسوب شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر