بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
سخنگوی وزارت صمت گفت: پرداخت ۹۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۲۳۴ هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت به بخش صنعت و معدن توسط بانک‌ها در سال ۱۴۰۱ هدفگذاری شده است.
کد خبر : ۲۶۲۷۸۵

هدفگذاری پرداخت ۹۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش

بورس نیوز: امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: برپایه این تفاهم‌نامه، پرداخت ۹۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۲۳۴ هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت به بخش صنعت و معدن توسط بانک‌ها در سال ۱۴۰۱ هدفگذاری شد. همچنین استفاده از ابزار‌های تامین مالی زنجیره‌ای مانند اوراق گام و برات الکترونیکی در معاملات بورس کالا به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال، هدفگذاری شد.

سخنگوی صمت با اشاره به تفاهم نامه روش‌های تامین مالی گفت: یکی از ویژگی‌های این تفاهم نامه محدود به تامین مالی از نظام بانکی نیست و روش‌های تامین آن از طریق بازار سرمایه است؛ در همین راستا براساس تکلیف ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ۲۰ درصد از کل تسهیلات اعتایی بانک‌ها اعم از سرمایه در گردش یا ثابت باید در قالب سال ۱۴۰۱ تامین مالی زنجیره اعلام شود.

قالیباف توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ باید ۱۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات از روش تامین مالی زنجیره اختصاص یابد، همچنین در روش تامین مالی زنجیره تسهیلات به جای تامین نیاز هر حلقه از زنجیره به صورت مستقل (تسهیلات در ابتدای زنجیره) به صورت اوراق گام یا سایر اشکال مورد نظر تامین می‌شود، این اوراق از زنجیره اول به حلقه‌های بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: بدین ترتیب اثر بخشی هر ریال در روش تامین مالی زنجیره ۳ برابر روش سنتی خواهد بود، در ۵ ماهه ابتدای امسال ۴۰۹ همت تسهیلات بانکی به بخش صنعت اختصاص یافته است که سهم صنعت و معدن از کل تسهیلات در ۵ ماهه امسال ۳۰ درصد برآورد شده است.

سخنگوی صمت گفت: به طور کلی عملکرد تامین مالی به روش زنجیره‌ای از ابتدای ماه تا پایان این هفته به ۳۰ همت می‌رسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر