بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور:

وجود ۴ میلیون راس دام سبک مازاد در کشور

وجود ۴ میلیون راس دام سبک مازاد در کشور
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: بر اساس نامه‌هایی که خردادماه از استان‌های مختلف جمع آوری شد در حال حاضر حدود ۴ میلیون راس دام سبک مازاد در کشور وجود دارد.
کد خبر : ۲۶۲۸۱۰

وجود ۴ میلیون راس دام سبک مازاد در کشور

بورس نیوز: افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور درخصوص آخرین وضعیت صادرات دام زنده اظهار کرد: هنوز هیچ دامی از مرز‌ها خارج نشده و حتی به قرنطینه هم نرفته است.

وی علت کندی روند صادرات دام را وجود ابهاماتی در شیوه نامه صادرات دام دانست و افزود: مصوبه امسال شورای قیمت گذاری در خصوص صادرات دام مصوبه خوبی بود، اما شیوه نامه آن بسیار پیچیده و دارای ابهامات بسیاری است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اضافه کرد: مراجع مختلف تصمیم گیری در این شیوه نامه باعث می‌شود رفت و برگشت ایجاد شود و فرآیند طولانی شود.

وی تصریح کرد: برای هر استانی سهمیه‌ای قرار دادند و به هر استانی عددی برای صادرات رسیده و این باعث شده در خوزستان که تراکم و تقاضای خروج دام از استان بالا است با تقسیم سقف آن به تعداد متقاضیان، میزان سهمیه‌ای که به هر متقاضی می‌رسد بسیار کم باشد.

این فعال صنعت دامپروری عنوان کرد: ظرفیتی که یک لندینگ کرافت برای خروج دام از کشور و رساندن آن به مقصد دارد حدود ۲۵۰۰ راس است، اما سهمیه هر متقاضی مثلا حدود ۷۰۰ راس است و همین باعت شده که برای صادر کننده کار توجیه اقتصادی نداشته باشد، زیرا باید کرایه ۲۵۰۰ راس را بپردازد.

وی افزود:مسائل و مشکلات موجود را با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردیم و امیدواریم ترتیب اثر داده شود.

دادرس درباره تعداد دام سبک مازاد در کشور نیز گفت: بر اساس نامه‌هایی که خردادماه از استان‌های مختلف جمع آوری شد در حال حاضر حدود ۴ میلیون راس دام سبک مازاد در کشور وجود دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کرد:

اجرای طرح تهاتر گوشت قرمز با نهاده‌ها در ۱۰ روز آینده

صادرات دام زنده به صورت مدیریت شده
مدیرعامل اتحادیه صادرات دام سبک گفت:

صادرات دام زنده به صورت مدیریت شده

ارسال نظر