بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
نصب بیش از ۷۰۰ هزار کنتور هوشمند برق در کشور
مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر گفت:طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته کنتور هوشمند برق برای ۴،۵ میلیون نفر مشترک برق در کشور نصب خواهد شد.
کد خبر : ۲۶۲۸۲۸

نصب بیش از ۷۰۰ هزار کنتور هوشمند برق در کشور

بورس نیوز: حامد احمدی، مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر اظهار کرد: این کنتور‌ها بیشتر برای مشترکان برق صنعتی و بزرگ در کشور نصب شده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته کنتور هوشمند برق برای ۴،۵ میلیون نفر مشترک برق در کشور نصب خواهد شد.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر بیان کرد: تلاش‌ها بر اینکه بر اساس برنامه ریزی مزبور تا سال آینده بتوان برای دو میلیون مشترک برق دیگر در کشور این کنتور‌ها نصب شود.

وی ادامه داد: مشترکان خانگی نیز شامل این برنامه ریزی می‌شوند البته اولویت با مشترکان پر مصرف خواهد بود.

احمدی خاطرنشان کرد: کنتور‌های هوشمند برق این قابلیت را فراهم کرده که بتوان اطلاعات مشترکان را بصورت برخط و از راه دور قرائت کرد.

وی عنوان کرد: علاوه بر اطلاعات بار و انرژی یکسری شاخص‌های کیفیت توان برق مثل افت ولتاژ، شرایط ولتاژ تحویلی به مشترکان و نظایر این را هم می‌توان عرضه کرد.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر گفت: این موجب می‌شود شناخت نقاط ضعف شبکه مثل افت ولتاژ خیلی راحت‌تر و سریع‌تر انجام شود و همینطور خدمات رسانی به مشترکان سریع‌تر و با کیفیت بهتری همراه باشد.

وی افزود: دسترسی دقیق‌تر به اطلاعات بار مشترکان موجب می‌شود بتوان منحنی مصرف انرژی را با دقت مناسب تری برای یک مشترک یا طیفی از مشترکان ترسیم کرد.

احمدی اضافه کرد: این موضوع دقت پیش بینی نیاز مصرف را افزایش می‌دهد بنابراین ظرفیت سازی در شبکه می‌تواند بصورت بهینه تری صورت گیرد ودر ضمن طراحی و سرمایه گذاری در شبکه برق در مسیر بسیار درست تری انجام خواهد شد.

وی یادآورشد: قرائت از راه دور اطلاعات انرژی هم موجب صرفه جویی در هزینه‌ها و هم از نظر اجتماعی عدم مراجعه ماموران قرائت به درب منازل خود یک مزیت است.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر، همچنین از نصب نزدیک به ۷۰۰ هزار کنتور هوشمند برق در صنعت برق کشور خبر داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر